Als bedrijf krijg je altijd met klanten te maken, in welke branche je ook zit en wat je ook doet. Of je nu een product of dienst aanbiedt, zonder klanten ben je natuurlijk nergens. Daarom is het ook zo belangrijk om klanten tevreden te houden. Maar wat nu als je eigenlijk niet weet of je […]
...
lees meer
Kan jouw kantoorpand wel een make over gebruiken? Dan is een gietvloer hiervoor de perfecte manier. Gietvloeren hebben namelijk verschillende voordelen. Allereerst zorgen ze voor een stuk warmte en gezelligheid, iets wat ook op kantoor niet bepaald onbelangrijk is. Daarnaast kunnen ze wel tegen een stootje, iets wat ook niet geheel onbelangrijk is in een […]
...
lees meer
Gemeente Amsterdam ondertekent als eerste Nederlandse gemeente en eerste hoofdstad binnen de EU de Plant Based Treaty. Met de ondertekening geeft Amsterdam een krachtig signaal af voor het belang van de eiwittransitie. Hiermee onderschrijft onze hoofdstad de uitgangspunten van een circulair en ecologisch verantwoord voedselsysteem in lijn met de doelstellingen uit het Klimaatakkoord van Parijs. […]
...
lees meer
Een nieuw rapport van Feedback is gepubliceerd: Blue Empire: How the Norwegian salmon industry extracts nutrition and underunderundersheds livelihoods in West Africa. Dit rapport onthult hoe de uitbreiding van de enorme Noorse zalmkweekindustrie ten koste is gegaan van gemeenschappen en vispopulaties in het Mondiale Zuiden. Terwijl bedrijven hun duurzaamheidsreferenties aanprijzen en beweren een ‘blauwe revolutie’ te […]
...
lees meer
Bij de Nederlandse Loterij ISU WK Shorttrack 2024 presented by Odido in Rotterdam Ahoy wordt gebruik gemaakt van de meest duurzame tijdelijke ijsbaan waarop ooit een wereldkampioenschap is verreden. Dat is het resultaat van een samenwerking tussen meerdere partners die zich inzetten om de schaatssport duurzamer te maken. Ook in de schaatssport is duurzaamheid een […]
...
lees meer
Grote multinationals moeten voortaan jaarlijks openbaar maken hoeveel winstbelasting zij wereldwijd betalen. Het gaat om bedrijven die in meerdere landen gevestigd zijn en een netto-omzet hebben van meer dan 750 miljoen euro. Het verplicht openbaar maken van de winstbelasting vergroot de transparantie over de belasting die multinationals wereldwijd betalen. Het moet deze bedrijven ertoe bewegen […]
...
lees meer
Een dynamische start van 2024 voor ARMOR Print Solutions, een bedrijf van de ARMOR GROUP. We veranderen onze naam in Altkin. Deze naamsverandering drukt de samenhang en relevantie van het aanbod en de diensten van onze organisatie uit. Het onderstreept ons engagement om alternatieve oplossingen aan te bieden, eerlijke oplossingen die vrij zijn van technologische […]
...
lees meer
Hare Majesteit Koningin Máxima bracht op 1 februari jl. een werkbezoek aan waste-to-productbedrijf Renewi op de vestiging in Acht, gemeente Eindhoven. Tijdens het bezoek stonden de kansen en uitdagingen in materiaalrecycling centraal. Zoals, wet- en regelgeving die recycling stimuleert en het belang van bewustwording over circulariteit in de maatschappij. De koningin legt een reeks bezoeken […]
...
lees meer
GS1 Nederland en Stack&Track, een online platform voor emballagebeheer, starten een pilot om efficiëntie, transparantie en duurzaamheid in de (internationale) logistieke sector te vergroten. De bedrijven gaan samenwerken door het GLN register voor locaties van GS1 Nederland te gebruiken binnen het digitale platform van Stack&Track. Op deze manier kunnen bedrijven emballagestromen (RTI’s) identificeren en beheren […]
...
lees meer
Fleurop zet een belangrijke stap in verduurzaming van de bloemenbranche met de introductie van een ‘Groen Gekeurd’-boeket. Vanaf deze maand is dit unieke boeket verkrijgbaar via fleurop.nl. Het boeket bestaat voor 100% uit MPS-A en MPS-A+ gekwalificeerde bloemen, wat een gecontroleerd niveau van duurzaamheid garandeert. Het MPS-ABC certificaat staat wereldwijd bekend als leidend certificaat voor duurzame teelt […]
...
lees meer
Materiaal dat ooit een raam, kozijn, deur of een vliesgevel was, wordt in een nieuw gebouw, zo mogelijk, weer een onderdeel van een gevel. In deze kringloop heeft CO2 reductie naast circulariteit een hoofdrol. Met het ondertekenen van het akkoord Circulaire Geveleconomie op 1 februari 2024 zijn de afspraken rondom dit proces door de betrokken […]
...
lees meer
Drie weken lang kregen Belgische marketingprofessionals de kans om hun stem uit te brengen voor hun meest impactvolle marketing boek van 2023. Dat er vlijtig werd gestemd, blijkt uit de cijfers. Maar liefst 4.200 personen brachten dit jaar hun stem uit. En de Belgische marketingsector heeft luid gesproken: Do Tell mag zich een heel jaar […]
...
lees meer