The AIR FRANCE KLM Group, the world’s leading airline group by turnover, seeks to present a comprehensive picture of its corporate responsibilities in terms of its policy, what it has accomplished, the difficulties it has encountered and its long-term objectives. The Group’s recently published second annual sustainability report @ sets out all these aspects.
...
lees meer
Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen geven beleggers in hun directieverslag langzaam aan meer informatie over maatschappelijk verantwoord ondernemen.
...
lees meer
Het wordt steeds moeilijker voor zuivelproducenten om energie te besparen. Dat stelt Campina in haar gisteren verschenen maatschappelijk jaarverslag.
...
lees meer
Terwijl Defensie zojuist de Uruzgan-gangers in het nieuw heeft gestoken om beter tegen het klimaat en de gevaren opgewassen te zijn, start Goede Waar & Co een campagne voor duurzame legerkleding.
...
lees meer
Onterecht hangt over het publieke debat over aandeelhoudersactivisme of -engagement een deken van wantrouwen. Aandeelhoudersactivisme wordt vaak geassocieerd met het kortetermijndenken van eigenaren en met puur winstbejag. Maar het tegendeel is het geval. Een geëngageerde houding van aandeelhouders is een prima middel om het denken over de lange termijn te stimuleren in de Nederlandse bestuurskamers. En het gebeurt ook, want Nederlandse institutionele beleggers spreken in toenemende mate ondernemingen aan op hun prestaties voor duurzaam ondernemen. Het gaat daarbij om niet-financiële zaken als milieudoelstellingen, klimaat of armoedebestrijding.
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen ( mvo ) zit flink in de lift. Steeds meer bedrijven nemen vergaande stappen en gaan van een defensieve strategie over naar een offensieve en innovatieve manier van maatschappelijk ondernemen. De aantrekkende conjunctuur is een extra stimulans. Klimaat, keten, consumentenvoorlichting en prestatiebeloning zijn de belangrijkste thema’s voor de toekomst.
...
lees meer
Campina komt in samenwerking met het Wereld Natuurfonds, Solidaridad en Stichting Natuur en Milieu met een nieuw duurzaamheidsbeleid en nieuw zuivelconcept: Nederlandse melk, weidegang, duurzame soja en evenwichtiger vetzuursamenstelling. Vandaag doet zij deze belofte aan consumenten in een paginagrote advertentie in De Telegraaf.
...
lees meer
In een nieuwe publicatie van VNO-NCW (“Openheid van zaken”) leggen zeven ondernemingen uit hoe zij de contacten met hun omgeving onderhouden. De geportretteerde ondernemingen en bedrijfsactiviteiten lopen ver uiteen: van een groot chemieconcern tot een uitzendbureau en van kernopslag tot zandwinning. Het boekje biedt tal van aansprekende en alledaagse voorbeelden die laten zien wat verantwoord ondernemen allemaal kan inhouden, maar vooral hoe bedrijven daarover communiceren.
...
lees meer
Fairtrade Labelling Organisation (FLO) International maakt bekend dat de verkoop van producten met het Keurmerk voor eerlijke handel in 2005 het niveau heeft bereikt van €1.1 miljard. Dit betekent een groei van 37% ten opzichte van 2004.
...
lees meer
Op 28 juni jl. organiseerde de Adviesgroep Duurzaam ondernemen van DHV een geslaagde workshop voor ondernemingen over hoe zij op systematische wijze goede kwantitatieve doelstellingen op het gebied van duurzaamheid kunnen formuleren. Het doel van de bijeenkomst was organisaties wegwijs te maken in het proces van formulering van duurzaamheidsdoelstellingen.
...
lees meer
Teken voor eerlijke producten!
Het klinkt misschien gek, maar sommige voedingsmiddelen kunnen honger veroorzaken. Natuurlijk niet van de mensen die deze producten opeten maar van degenen die ze produceren. Ben jij ook tegen deze unfaire producten, producten die honger en armoede veroorzaken in het land van herkomst?
...
lees meer
Business growth and value creation through sustainable solutions
Gerard Kleisterlee’s speech at the Sustainability Forum Dialogue
Zurich, 20 June 2006.
...
lees meer