ABN Amro: interesse duurzaamheid groeit

ABN Amro ziet een groeiende belangstelling voor en bewustzijn over een duurzame en rechtvaardigere ontwikkeling in de wereld van zijn klanten en jonge bankiers. Dat zegt Herman Mulder, directeur-generaal Group Risk Management van de bank. ‘Sinds de publicatie van ons eerste verslag heeft duurzame ontwikkeling zich nog meer verankerd in onze organisatie. Onze relatiemanagers, die aanvankelijk nogal huiverig waren om het onder de aandacht van onze klanten te brengen, merken nu dat de klanten zelf met het onderwerp aankomen. Wereldwijd zijn onze “young bankers” enthousiast en herkennen het als een extra dimensie van bankieren. ... lees meer

Startschot voor race naar MVO-prijs van LNV

Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), LTO Nederland en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) roepen bedrijven en organisaties uit de hele agrarische keten op een voorstel in te dienen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Daarmee dingen zij mee naar de MVO-stimuleringsprijs die in 2005 voor de derde keer wordt uitgereikt. ... lees meer

Duurzame marketing: Eerlijk duurt het langst

U hebt zich gegarandeerd al geërgerd aan die aanzwellende groep consumenten die blijkbaar liever niets of dan toch zo weinig mogelijk betaalt voor een maximum aan product of dienstverlening. Het zijn die klanten die verantwoordelijk zijn voor het groeiend succes van de zogenaamde huismerken en witte producten die nu al ongeveer één derde van de verkoop in de grote supermarktketens uitmaken. Maar ook in de kleding-, auto- en luchtvaartindustrie zwaaien ze uitbundig de plak en maken ze het de ondernemer steeds moeilijker. ... lees meer