Speciale MVO uitgave van Corporate Plaza

In het kader van het evenement Het Nieuwe Ondernemen van MVO Nederland heeft Corporate Plaza aan speciale uitgave uitgebracht. Deze uitgave staat vol met artikelen op MVO-gebied. Zo staat DHV samen met TNT beschreven over de duurzaamheidsprojecten bij TNT waar DHV adviseert. ... lees meer

Nieuw boek: Duurzaam ondernemen uit en thuis

Staatssecretaris Pieter van Geel van VROM heeft op maandag 21 november het boek ‘Duurzaam Ondernemen Uit en Thuis’ van prof. dr. Jacqueline Cramer in ontvangst genomen. De presentatie van het boek vormde de afsluiting van het programma ‘Duurzaam Ondernemen in Internationale Context’ van MVO Nederland, dat van begin 2003 tot midden 2005 heeft gelopen. ... lees meer

Bedrijven stappen over op schonere leasewagens

Bij ING Nederland, Rabobank, BOVAG en Triodos Bank zijn voortaan alleen nog relatief schone en zuinige leaseauto’s toegestaan. De vier bedrijven tekenden hiertoe een intentieverklaring van Milieudefensie. Met deze maatregelen nemen de bedrijven zélf het voortouw om hun wagenpark schoner te maken en laten zien dat ze niet hoeven te wachten op subsidies of bindende regels van de overheid. Milieudefensie is blij met de actie van deze voorlopers en roept ook andere bedrijven op haar wagenpark zelf te vergroenen. ... lees meer

Langzame vooruitgang in doorzichtigheid maatschappelijke jaarverslagen

Nederlandse bedrijven boeken maar langzaam vooruitgang in de ‘doorzichtigheid’ van hun jaarverslagen over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Dat blijkt uit de Transparantiebenchmark 2005 die op 22 november 2005 gepubliceerd werd. Het onderzoek toont aan dat bedrijven gemiddeld maar iets meer informatie geven over de invloed van hun bedrijfsvoering op milieu, mensenrechten, werknemerszaken of economie dan vorig jaar. Wel zijn de verschillen tussen individuele ondernemingen groter: sommigen verbeteren hun verslaggeving met grote sprongen, anderen doen het slechter dan in 2004. ... lees meer

Duurzaam beleid slecht in beeld

Er zit nauwelijks vooruitgang in de manier waarop Nederlandse bedrijven inzage bieden in de gevolgen van hun beleid voor het milieu of hun werknemers. De verslaglegging van duurzaam ondernemen scoort een dikke onvoldoende. ... lees meer

Doe mee met de Duurzame Beleggingscompetitie

Op dinsdag 22 november start een competitie duurzaam beleggen. Dit Hoofdsponsor is ABN AMRO. In de ABN AMRO Duurzame Competitie, die wordt gespeeld op internet (www.duurzame-competitie.nl) en wordt georganiseerd door beleggersplatform IEX, kan iedereen gedurende een maand gratis en zonder risico beleggen in allerlei duurzame beleggingsinstrumenten. De wedstrijd loopt een maand tot 23 december. ... lees meer

Ideële organisaties.

Als bedrijfsleven (Laurus) en een ideële club (Natuur en Milieu) de handen ineenslaan, wordt het spannend. Gaat hier een solide onderneming door de knieën voor een stelletje actievoerders? Of levert een groep idealisten zijn principes in voor een liaison met de wereld van het grote geld? ... lees meer

KPN introduceert in samenwerking met Fronter en Microsoft nieuwe leer- en samenwerkingspakketten voor scholen

Als vervolg op het project ‘Gratis Internet voor Scholen’ helpt KPN scholen verder op weg met leer- en samenwerkingspakketten. Dat gebeurt in samenwerking met Fronter en Microsoft, twee gerenommeerde partijen in het onderwijs. Met deze pakketten kunnen scholen het leren en communiceren – ook met de ouders – binnen en buiten de school verbeteren. Dankzij deze samenwerking krijgen leerkrachten, leerlingen en ouders namelijk nieuwe mogelijkheden op het gebied van e-learning en communicatie, waarbij gebruikgemaakt kan worden van de bestaande ICT-infrastructuur. ... lees meer