Op maandag 19 november is op de bijeenkomst ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van de Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi) het Actieprogramma verantwoord ondernemen in de pluimveevleesketen gepresenteerd. De Nederlandse pluimveevleessector wil ten aanzien van voedselveiligheid, maatschappelijke eisen en innovatie een koppositie in Europa innemen.
...
lees meer
In de jaren zeventig begon Ibrahim Abouleish in Egypte met duurzame landbouw. Zijn bedrijf, Sekem, is een voorbeeld voor mens- en milieuvriendelijk ondernemen.
...
lees meer
Nederlandse winkeliers besteden steeds meer aandacht aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een groot aantal winkelbedrijven verenigden zich in de Business Social Compliance Initiative (BSCI).
De Raad Nederlandse Detailhandel roept nu de politiek op om Nederlandse winkeliers, die in Europa samen met collega’s de kar trekken, volmondig te steunen.
...
lees meer
Nederlanders kunnen nog wel iets opsteken van de Chinese bedrijfsvoering. Dat betoogt hoogleraar Van Someren vandaag op een congres in Rotterdam.
...
lees meer
Grote bedrijven hebben hun mond vaak vol over duurzaam ondernemen, maar in de praktijk weigeren ze er extra geld voor uit te trekken. Dit zegt Hans Poulis, vicevoorzitter van het Platform for Promotional Products, de branchevereniging voor leveranciers van promotiemateriaal.
...
lees meer
Het ene na het andere bedrijf kiest voor een groenere bedrijfsvoering. Innocent Drinks koos al bij de start voor duurzaamheid.
...
lees meer
Philips heeft gisteren de VBDO Verantwoord Ketenbeheer Award gewonnen. De VBDO reikte deze prijs gisteren uit tijdens het Nationaal Sustainability Congres uit te Rotterdam.
...
lees meer
Steeds meer bedrijven moeten duurzaamheidscriteria integreren in hun toeleveringsketen
en inkoopproces. Good old Kraljic helpt ondernemingen om leveranciers actief te
screenen op duurzaamheidsprestaties. Een artikel van DHV-adviseur Rob van Tilburg in het inkooptijdschrijft Deal!
...
lees meer
Wie betaalt de prijs voor de goedkope producten in onze boodschappenmandjes? Vandaag protesteren groepen in de VS, Mexico, de UK en andere Europese landen tegen de gevolgen van de toenemende wereldwijde macht van grote supermarktenketens als Wal-Mart (VS), Carrefour (Fr.), Tesco (UK) en Metro (D). In Nederland spreken actiegroepen de NMa en Europarlementariërs aan zich sterk te maken voor onderzoek naar en regelgeving voor inkoopmacht en mededinging.
...
lees meer
Onder de covertitel “Groen geld. Duurzaam ondernemen is big business” brengt het businessblad FEMBusiness deze week een themanummer uit over duurzaamheid en duurzaam ondernemen.
...
lees meer
Veel ondernemers in Zeeland zijn op hun manier bezig met maatschappelijk ondernemen, al realiseren ze zich dat niet altijd. Dat is een tiental leerlingen van het ROC Zeeland duidelijk geworden toen ze een film over maatschappelijk verantwoord ondernemen in Zeeland maakten.
...
lees meer
Green labelling and switching to energy-saving products are not straightforward issues for the electronics industry. Zara Maung talks to Philips’ Sustainability chief, Theo Schoenmakers
...
lees meer