Onderzoek naar duurzaamheid bekroond

Duurzaamheid vormt voor beleggers en ondernemers een steeds belangrijker thema. De koudwatervrees die aanvankelijk bestond, wordt de laatste jaren weggenomen door onderzoekers als dr. Jeroen Derwall. In zijn proefschrift concludeerde hij dat “de verschillende aspecten van duurzaam ondernemen en beleggen wel degelijk relevant zijn voor managers en beleggers die streven naar het behalen van een optimaal financieel resultaat.” Voor dit proefschrift is deze UM-onderzoeker nu een internationale prijs toegekend. ... lees meer

Elsemieke Havenga presenteert ‘Duurzaam Werkt’ bij RTL Z

De rol van duurzaamheid in de samenleving wordt steeds belangrijker. Het thema is actueler dan ooit, maar in hoeverre nemen overheid, mens en bedrijf stappen die serieus genoeg zijn? Ligt het tempo van de innovatieve duurzame ontwikkelingen hoog genoeg en wat houdt duurzaam ondernemen in voor het bedrijfsleven? RTL Z start op maandag 4 februari met het programma ‘Duurzaam Werkt’. ... lees meer

DSM kijkt weer naar kolen

Chemieconcern DSM laat op dit moment onderzoeken of in de oude staatsmijnen, die eigendom zijn van DSM, eventueel CO2 opgeslagen kan worden. Jan Zuidam, vicevoorzitter van de raad van bestuur, vertelt dit vanavond om halfnegen op de zender Het Gesprek. ... lees meer

Carbon Disclosure Project working with corporate giants to assess CO2 emissions and climate disclosure from supply chains in 2008

The Carbon Disclosure Project (CDP), a collaboration of over 315 institutional investors, including Goldman Sachs, Merrill Lynch, Allianz and HSBC, with assets under management of more than $41 trillion, is now working with some of the world’s largest companies to help them assess greenhouse gas (GHG) emissions through their supply chains. ... lees meer

Consument wil luxe en duurzaamheid

Luxe en duurzaamheid zijn de wensen van consumenten voor het komende jaar. Consumenten van nu blijven tegelijk veilig vasthouden aan wat oud, vertrouwd en Hollands is. Dat blijkt uit Brand Magnetism, een continu wereldwijd onderzoek naar de magnetische kracht van merken van bureaunetwerk DDB. Door de schommelingen in de aantrekkingskracht van merken te meten, kunnen onderzoekers consumentenvertrouwen en consumentenvoorkeuren blootleggen. ... lees meer

Verantwoord ondernemen blijkt vaak gebakken lucht

Voor veel ondernemers is duurzaam ondernemen meer een kwestie van imago oppoetsen dan dat zij zich daadwerkelijk zorgen maken over het milieu en een goede samenleving. Een goede pr is bij hen alles waar het om draait, bleek bij een onderzoek in opdracht van telecomconcern BT. ... lees meer