Het Tijdschrift voor Marketing komt met een artikel waarin het een 10-tal toekomstbeelden schetst hoe marketing en communicatie er in 2020 uit zal zien. Het betreft een onderzoek in samenwerking met Yacht.
...
lees meer
EvoSwitch, het Nederlandse carrierneutrale datacenter dat klimaatneutraal opereert, is door KEMA gecertificeerd volgens de ISO 9001 standaard. “Een goede eerste stap op weg naar het ISO 14001 certificaat,” aldus KEMA.
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen is prachtig, vindt (ook) de consument. Maar hij laat zijn koopgedrag er niet door beïnvloeden, zo merkte Bosch. De fabrikant komt met 3 learnings.
...
lees meer
6 miljard mensen telt de wereldbevolking. 3 miljard mensen zijn arm. In een alsmaar kleiner wordende wereld is dat een probleem. En problemen vragen om een oplossing.
Op het Wereldpodium van 14 februari aanstaande, klinkt nu eens niet de vraag naar politieke oplossingen van de armoede. Evenmin vragen we deze keer wat burgers of ontwikkelingsorganisaties aan de armoede kunnen doen.
Op het Wereldpodium “Onderneem! En verbeter de wereld” draait alles om één vraag.
Wat kúnnen bedrijven doen aan het uitbannen van de wereldwijde armoede?
...
lees meer
Op de Bilderbergconferentie besprak minister Bos de winnaars en verliezers van de globalisering. Bos benadrukte dat excessen in de sfeer van beloning funest zijn voor het draagvlak voor ondernemerschap, handel en economische globalisering.
...
lees meer
Ruim 880.000 Natuurmonumenten-leden krijgen de mogelijkheid klimaatneutraal aankopen te doen met de Visa GreenCard. Hiertoe zijn Natuurmonumenten en RePay International, het bedrijf achter de Visa GreenCard, een samenwerking aangegaan. Met deze groene creditcard wordt de CO2-uitstoot die vrijkomt bij de productie van de aangeschafte producten en/of diensten, gecompenseerd door investeringen in aanplantings- en milieuprojecten. Leden van Natuurmonumenten betalen eenmalig 75 euro voor onbeperkt gebruik van de Visa GreenCard, waarvan weer 50 euro wordt teruggestort naar Natuurmonumenten.
...
lees meer
The Carbon Disclosure Project (CDP) a collaboration of 385 institutional investors, with assets under management of $57 trillion, has issued its 2008 information request to the world’s largest corporations. This asks companies to measure and disclose their greenhouse gas emissions and report on their strategy for dealing with risks and opportunities associated with climate change.
...
lees meer
Hierbij zend ik u, mede namens de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Economische Zaken, de antwoorden op de Kamervragen van de leden Karabulut en Ulenbelt (beiden SP) over de campagne van schoonmakers voor een betere toekomst, ingezonden 10 december 2007.
De Minister van Sociale Zaken
en Werkgelegenheid, J.P.H. Donner.
...
lees meer
Het begrip duurzaamheid lijkt momenteel alleen betrekking te hebben op milieuaspecten. Er is een grote stroom van informatie over onderwerpen als klimaatveranderingen, CO2 uitstoot, ontbossing, drinkwater voorziening of stijging van de zeewaterspiegel.
...
lees meer
Onder de kop ‘Compensatie CO2-uitstoot blijkt nep’ publiceerde de Volkskrant op 2 februari een eigen onderzoek naar de wijze waarop organisaties CO2-compensatie aanbieden.
Toen Trees for Travel in 2001 met CO2-compensatie, als nieuwe manier van aanpak van de broeikasproblematiek startte, waren we ons er terdege van bewust dat er op een gegeven moment ‘cowboys’ konden komen die het niet zo nauw zouden nemen met de compensatieregels en die ook onze werkzaamheden in diskrediet zouden kunnen brengen. Reden om direct heldere criteria op te stellen, met bovenaan de eis dat een project aantoonbaar extra CO2 diende vast te leggen die zonder investering met CO2-gelden niet zou worden vastgelegd (het begrip additionaliteit in de terminologie van Kyoto).
...
lees meer
Nederlandse bedrijven die vliegreizen klimaatneutraal maken, misleiden hun klanten over de manier waarop het compensatiegeld wordt geïnvesteerd. Zo blijkt een speciaal aangeplant klimaatbos in Limburg al jaren te bestaan en worden bestaande buitenlandse ontwikkelingprojecten achteraf geclaimd als klimaatproject. Dit blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.
...
lees meer
Ondernemers met een traditioneel geloof geven weliswaar meer geld aan goede doelen, maar hebben duidelijk minder aandacht voor andere vormen van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
...
lees meer