Wooncorporatie Woonbron, Stichting Natuur en Milieu en de Woonbond bundelen hun krachten op het gebied van duurzaamheid. Op 25 maart ondertekenen zij een samenwerkingsovereenkomst op het gebied van milieu, gezondheid, woonlasten en bewonersparticipatie. Deze overeenkomst combineert een zeer hoge duurzaamheidsambitie met een woonlastengarantie voor bewoners. Minister Ella Vogelaar van Wonen, Wijken en Integratie ondersteunt dit initiatief van harte en is ook aanwezig bij de ondertekening.
...
lees meer
Dagblad Trouw plaatst advertenties op verpakkingen van Groene Koe. Door op pakken biologische melk te staan, presenteert de krant zich steeds meer als ‘groene’ krant.
...
lees meer
Jaarlijks wordt door de stichting Food Valley de Food Valley Award uitgereikt aan het meest onderscheidende project of initiatief op voedingsgebied. De winnaar van de prijs onderscheidt zich op het gebied van onder meer innovatie, samenwerking en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De inschrijving voor deelname aan de Food Valley Award 2008 is geopend. Kandidaten kunnen zich via de website van stichting Food Valley aanmelden voor deelname. Inzendingen moeten uiterlijk 20 mei binnen zijn.
...
lees meer
Het Zweede automerk Saab stort zich op de modewereld. In samenwerking met een Zweedse kledingontwerpster brengt Saab een eco-collectie op de markt. Dat maakte het autofabrikant woensdag bekend.
...
lees meer
Tijdens de handelsmissie naar Vietnam heeft staatssecretaris Heemskerk een lezing gegeven over MVO op 17 maart jl.
...
lees meer
Duurzaamheid is de afgelopen jaren een vast onderdeel geworden van de strategie van de Hema. Bij alle processen wordt gekeken hoe het efficiënter kan. Volgens Hema-woordvoerder Jan Willem te Gussinklo valt hier ook commercieel gezien veel winst mee te behalen. Hema wil meer transparantie bieden over duurzame initiatieven en producten in de winkels. Daarbij zoekt de warenhuisketen het niet zozeer in grote marketingcampagnes, maar vooral in het informeren van de consument. Volgens Te Gussinklo is daaraan steeds meer behoefte.
...
lees meer
Zestien bedrijven uit Alphen aan den Rijn en Nieuwkoop ontvingen 17 maart van milieuwethouder Stan Lyczak uit Alphen een certificaat Duurzaam Ondernemen. De uitreiking was de afsluiting van vier bijeenkomsten over dit onderwerp. ‘Het moet hier niet bij blijven.
...
lees meer
Iedereen die het milieu een warm hart toedraagt en zelf wat wil doen aan het klimaatprobleem kan daar vanaf morgen via internet wat aan doen.
Donderdagochtend om 06.48 uur begint de astronomische lente. HIER, de landelijke klimaatcampagne van het Klimaatbureau, heeft dat moment aangegrepen om samen met Google twee gadgets te ontwikkelen die mensen kunnen toevoegen aan iGoogle, de persoonlijke startpagina van de zoekgigant..
...
lees meer
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat Business Bloemisten Nederland (BNN) biologische bloemen en planten afnemen via de virtuele marktplaats Fleurplaza.
...
lees meer
Oisterwijker Jan Haans is bij gelegenheid van het 40-jarig bestaan van zijn onderneming benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Jan Haans (56) richtte met zijn vader in 1968 Haans Handelmaatschappij op, die hij uitbouwde tot een internationale handelsonderneming. Het Kapittel zegt daarover: “In die zin kan gesproken worden van bijzondere verdiensten in, en al dan niet gerelateerd aan, de hoofdfunctie van algemeen directeur die betrokkene kwalificeren als iemand die anderen heeft gestimuleerd en werkzaamheden heeft verricht die voor de samenleving een bijzondere waarde hebben”.
...
lees meer
Ieder bedrijf, groot en klein, doet in meer of mindere mate aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Dat het voordelen heeft voor alle betrokkenen, is onomstreden. Bijna alle grote ondernemingen komen dan ook jaarlijks met een MVO-rapportage. Maar wat zegt zo’n document nu eigenlijk? Hoe valt duurzaamheid te meten? “Dat is de hamvraag van dit moment.”
...
lees meer
Drie op de tien Nederlandse ondernemingen ondervinden gevolgen van klimatologische veranderingen op hun bedrijfsvoering. Nederland is hiermee na Groot-Brittannië (37 procent) – met zijn zware overstromingen – het land waar ondernemers de grootste impact voelen. Zware regenval (48 procent) en storm (45 procent), zoals deze week wederom het geval, treffen Nederlandse bedrijven het meest. Dit blijkt uit een Europees onderzoek in opdracht van kredietverzekeraar Atradius. Onder ruim 600 Europese bedrijven werd gekeken hoe veranderende klimatologische omstandigheden positieve en negatieve effecten kunnen hebben op de bedrijfsvoering.
...
lees meer