Verlengen levensduur platforms cruciaal voor capaciteit CO2-opslag

De Nederlandse Olie en Gas Exploratie en Productie Associatie (NOGEPA) heeft in overleg met diverse overheidspartijen onderzoek uit laten voeren naar het potentieel aan opslagcapaciteit voor CO2 in lege gasvelden op het Nederlands Continentaal Plat. De resultaten van dit onderzoek, uitgevoerd door TNO en DHV, zijn nu bekend. Hieruit blijkt dat ca. 35% van alle gasvelden op het Nederlands Continentaal Plat geschikt lijken voor de opslag van CO2. CO2 -opslag kan een belangrijke bijdrage leveren aan het behalen van de Nederlandse klimaatdoelstellingen. ... lees meer

Drankproducenten, McDonalds en Unilever gaan natuurlijke koeling propageren

Zes wereldwijd bekende consumentenmerken gaan het gebruik van natuurlijke koudemiddelen verder promoten bij hun collega-bedrijven. Die belofte deden Coca-Cola, PepsiCo, McDonalds, Unilever, Carlsberg en IKEA op de Gustav Lorentzen Conferentie in Kopenhagen. Ze waren al langer verenigd in het ‘Refrigerants, Naturally!’ initiatief om het klimaatbeleid te ondersteunen. Alle zes erkenden dat CO2 als koudemiddel de toekomst heeft. ... lees meer

Philips en Gazeley ondertekenen wereldwijde overeenkomst voor de levering van duurzame verlichtingsoplossingen

Gazeley is een wereldwijde leverancier van duurzame logistieke ruimte. Door de energiezuinige verlichtingsoplossingen van Philips toe te passen in al zijn bedrijfsactiviteiten, zal Gazeley tot wel 45% aan energiebesparing en reductie van CO2-uitstoot en niet minder dan 83% aan afvalreductie realiseren. Dit zal ook resulteren in kostenvoordelen voor eigenaren/huurders als gevolg van een lagere energienota en in minder behoefte aan onderhoud, terwijl de superieure lichtkwaliteit voor de werknemers een plezierige werkomgeving oplevert. ... lees meer

HBD introduceert MVO-tips op maat

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) speelt een steeds belangrijkere rol in de detailhandel. Consumenten zijn kritischer en beter geïnformeerd. Ze laten steeds vaker MVO-aspecten meewegen in wát ze kopen en wáár ze het kopen. Wie daar niet op inspeelt, mist de boot. Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) heeft een handig hulpmiddel ontwikkeld voor ondernemers die met MVO aan de slag willen: ‘MVO-tips op maat’ (www.hbd.nl/mvotipsopmaat). Hiermee kunnen ondernemers eenvoudig een op maat gemaakt werkboek met tips en best practices samenstellen. ... lees meer

Nokia aan kop op de Greenpeace ranglijst

Greenpeace complimenteert Nokia, dat vandaag koploper is geworden van de Guide to Greener Electronics. De negende editie van de groene meetlat voor elektronicamerken laat zien dat meer bedrijven hun milieubeleid verbeteren. Voor de derde keer op rij is Nintendo hekkensluiter: de bekende gameproducent bevindt zich met zijn milieumaatregelen in het stenen tijdperk. ... lees meer

PSV eerste klimaatneutrale topclub ter wereld

PSV is vanaf vandaag de eerste grote voetbalclub ter wereld die volledig klimaatneutraal is. De club gebruikt groene stroom en gas en de resterende uitstoot van broeikasgassen door autorijden, busvervoer, vliegreizen en papierverbruik wordt volledig gecompenseerd. Met hulp van energieleverancier E.ON start PSV eind september bovendien een programma om daar waar mogelijk energie te besparen. ... lees meer

BCC wint Europese prijs voor promotie energiebesparing

BCC heeft op 13 september de Euro-Topten Contest gewonnen voor de beste Europese promotiecampagne van energiezuinige Top10 apparaten. BCC krijgt de Europese prijs voor de belangrijke bijdrage die zij als bedrijf levert om consumenten te stimuleren te kiezen voor producten uit de Top10 van energiezuinige apparaten. Het Europese TopTen project bestaat uit 16 landelijke websites die actuele overzichten geven van de allerzuinigste apparaten die nu op de markt te koop zijn. De Nederlandse Top10 (www.top10.hier.nu) wordt verzorgd door Ecofys en Stichting Natuur en Milieu. ... lees meer