Het Rotterdamse poppodium Watt is gered, maar initiatiefnemers Aryan en Willem Tieleman blijven achter met een forse schuld. We waren de gijzelaars van de duurzaamheid.
...
lees meer
Onderzoek van Jones Lang LaSalle toont aan dat de vraag naar duurzame huisvesting de komende 5 jaar kan oplopen tot ruim 20 miljoen vierkante meter, terwijl het aanbod van duurzaam vastgoed vooralsnog zeer beperkt blijft.
...
lees meer
Hoe duurzaam is ‘corporate responsibility’ tijdens een brute recessie? Dit is wat de zwartkijkers zeggen: door de recessie gaan de groene plannen van ondernemingen massaal de prullenbak in. Bedrijven hebben wel even wat anders aan het hoofd.
...
lees meer
FairConnect gaat lekkere biologische en fairtrade voedingsproducten op de markt brengen van en voor iedereen. Het bedrijf is in handen van boer(inn)en, fabrikanten, werknemers én consumenten, die de winst eerlijk delen. Het doel is dat biologisch én fairtrade op een originele wijze worden verenigd.
Consumenten kunnen vanaf heden participeren dmv een winstbewijs te kopen waarmee ze participant worden van FairConnect. Bovendien kunnen ze actief participeren in de ontwikkeling van de producten en direct investeren in de producenten achter het merk. FairConnect is hiermee de eerste co-created food brand in Nederland.
...
lees meer
While consumers in many emerging South American and Asian markets prefer to buy from companies that promote their environmental credentials, Europeans appear to adopt more sceptical views of green marketing, a new survey by TNS Global found.
...
lees meer
Gesteund door oud- president Bill Clinton en ex-premier Ruud Lubbers knokt hij voor het Rotterdamse klimaat. Dat is twee jaar na de dood van zijn 35-jarige vriendin, waardoor zijn leven plotsklaps op zijn kop stond.
...
lees meer
Oxxio, de vierde energieleverancier van Nederland, en TNT Post slaan de handen ineen om postzendingen CO2-neutraal te versturen met Groene Post. Vanaf 2009 zal de gehele postbezorging van Oxxio klimaatneutraal zijn. De leverancier van groene stroom realiseert dit door vanaf 2009 de CO2-uitstoot van alle postzendingen te kwantificeren en te compenseren in een evenredig geldbedrag dat aan een milieuvriendelijk project wordt besteed.
...
lees meer
Amsterdamse bureaus CREM en IVAM lanceren One Stop Shop voor Internationaal Verantwoord Ondernemen’
Internationaal verantwoord ondernemen in tijden van de kredietcrisis, onmogelijk of van essentieel belang?
Juist in het internationaal zaken doen is het cruciaal om maatschappelijk verantwoord te opereren binnen gezonde economische randvoorwaarden. Dit om draagvlak voor producten en activiteiten bij de omgeving nu en op de lange termijn veilig te stellen of te versterken. De One Stop Shop is één loket voor vragen over verantwoord internationaal zaken doen.
...
lees meer
De nieuwe P+ gaat over Goed Geld, maar kon nog net een van de nieuwsfeiten van het laatste Nationaal Sustainbility Congres meenemen. Op de Productenpagina het onderzoek van CE Delft voor Athlon Car Lease, waaruit bleek dat het duurzaam inrichten van een wagenpark werkgevers duizenden euro’s per jaar kan opleveren.
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) en duurzaamheid zijn in het bedrijfsleven inmiddels ‘buzzwords’. Iedereen spreekt erover. Maar blijft dat zo, nu de economie in zwaar weer verkeert? En wat zijn concrete stappen om echt te verduurzamen?
...
lees meer
Cool Unlimited lanceert het Cool Sustainability Platform. Samen met 20 merken, die in januari bekend worden gemaakt, start zij dit initiatief dat zich toelegt op de ontwikkeling van en kennisdeling over StoryTelling voor leidende internationale merken over hun duurzaamheidbeleid. Het initiatief is ontstaan omdat merken in de praktijk worstelen met het geloofwaardig en helder communiceren van authentieke merkverhalen op het gebied van duurzaamheid. Begin 2009 worden de eerste activiteiten van het platform zichtbaar. Op het programma dan staan onder meer: ‘Seeding the Web for Sustainability’, het delen van verhalen via bloggers en unstructured influencers in de online omgeving, ‘workshops CoolStoryTelling for Sustainability Stories’ en de uitgave van het ‘CoolSustainability boek’.
...
lees meer
Bedrijfsgroei, fusies, overnames of calamiteiten. Er zijn talloze situaties te bedenken waarin het huren van (kantoor)meubilair een oplossing kan zijn. Het huren van meubilair geeft ondernemers niet alleen de mogelijkheid om flexibel om te gaan met hun kantoorinrichting maar het is ook maatschappelijk verantwoord. Door de verhuur wordt het meubilair immers optimaal gebruikt en duurt het langer voordat het meubilair wordt afgeschreven. En door het meubilair na de huur te verkopen wordt de levenscyclus nogmaals verlengd.
...
lees meer