Stichting Natuurkampeerterreinen en 100% groene energieleverancier Greenchoice starten 2009 met het voornemen om gezamenlijk de natuur nog groener te maken. Hiervoor hebben zij een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Zo gaat Greenchoice de 140 kampeerterreinen die bij de stichting zijn aangesloten, adviseren in het duurzaam opwekken van energie en op het gebied van energiebesparing.
...
lees meer
FLITCH, een initiatief van twee milieubewuste en ambitieuze ondernemers, introduceert de recyclebare stomerij kledinghanger als direct marketing tool in Nederland. De Flitch hangers zijn gemaakt van gerecycled karton en geven producenten de kans hun reclameboodschap met hoge attentiewaarde te communiceren met een onderscheidende `groene’ marketingtool. De opvallende Flitch hangers zijn gratis en zullen vanaf februari 2009 aan leden van de NETEX, de vereniging van Nederlandse stomerijen, gedistribueerd worden. Voor adverteerders is de Flitch hanger een opvallend en duurzaam direct marketing instrument dat zichtbaarheid van de boodschap 100 procent garandeert.
...
lees meer
Het ASN Aandelenfonds is in 2008 het best presterende duurzaam aandelenfonds geweest. Dit fonds wist de schade het meest te beperken en behaalde in 2008 een rendement van -35,8%. De AEX daalde in 2008 ruim 52%.
Dit maakt het bedrijf Van der Molen Environmental Internet Services bekend op basis van gegevens van Morningstar. Van der Molen Environmental Internet Services bestaat dit jaar 10 jaar en beheert de website www.duurzaam-beleggen.nl
...
lees meer
Hij heeft als bierbrouwer een vergelijkbare dubbele opdracht als leveranciers van gas en stroom, die zowel omzetverhoging als energiebesparing nastreven. Topman Rob Snel van Koninklijke Grolsch wil graag meer bier verkopen, maar liever niet te veel aan dezelfde personen.
...
lees meer
Natuurcafé La Porte op station Driebergen-Zeist gebruikt allerhande duurzame toepassingen. Maar er wordt bewust niet mee gedweept.
...
lees meer
Bedrijven in de oliën- en vettensector worden op dit moment op vrijwillige basis doorgelicht op hun logistieke prestatie. En wat blijkt? Er kan worden bespaard. Zowel in euro’s als in voertuigkilometers, brandstof en kilogrammen CO2. Behalve individuele verbeteringen per bedrijf zijn er blijkens onderzoek van Deloitte drie zaken die bij alle onderzochte bedrijven verbeterd kunnen worden.
...
lees meer
Travel Foundation Nederland timmert als debutant op de Vakantiebeurs in Utrecht (13 t/m 18 januari 2009) meteen stevig aan de weg. Bezoekers kunnen via een leuke test meten hoe duurzaam hun vakantieplannen zijn. Bovendien wordt in samenwerking met vakblad Reisrevue voor de eerste keer een Groene Veer uitgereikt voor het beste duurzame initiatief in de Nederlandse reiswereld.
...
lees meer
Cultural Creatives kiezen vaak, maar niet consequent voor duurzame voeding. Voor biologische producten is de prijs soms een drempel, voor fairtrade ontbreekt soms een duidelijk label. Cultural Creatives willen ook meer duurzame producten aangeboden krijgen op meer plaatsen. Dit zijn de voornaamste conclusies uit het eerste onderzoek naar de Cultural Creatives in Vlaanderen. Dit onderzoek kadert in het project Onderzoek Duurzame Ontwikkeling van de Katholieke Hogeschool Leuven.
...
lees meer
Vodafone Nederland start volgende maand met een pilot waarin ’s nachts niet-gebruikte antennes op “standby” gaan. Voor de zomer zal de roll-out voltooid zijn. Hiermee moet uiteindelijk 880.000 ton CO2 worden bespaard, vergelijkbaar met de uitstoot van een dieselauto die 165 keer de wereld rondrijdt. Als het belverkeer toeneemt, gaan de antennes automatisch weer aan. Zonder op service in te leveren, wordt een bijdrage geleverd aan de vermindering van de CO2-uitstoot.
...
lees meer
Kluwer en For All Finance hebben het initiatief genomen om in 2009 de Nederlandse Verzekeringsawards te organiseren. In totaal worden op 11 juni veertien ‘Gouden Schilden’ uitgereikt aan mensen of bedrijven in de verzekeringsbranche die zich op een positieve manier hebben onderscheiden. De organisatoren willen van de awards een jaarlijks terugkerend evenement maken, om de consument het ‘positieve gezicht’ van verzekeraars te tonen.
...
lees meer
Winkelketens en producenten gebruiken nog steeds merbauhout voor buitendeuren en vloeren. Dit blijkt uit een onderzoeksrapport van Milieudefensie. De uit Papoea (Indonesië) afkomstige houtsoort is in de meeste gevallen illegaal gekapt.
...
lees meer
De Nederlandse ambassade in Peking heeft in samenwerking met de Benelux Kamer van Koophandel, gevestigd in China, een boekje over Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) gepubliceerd. Hierin komen 25 Nederlandse bedrijven aan het woord die actief zijn in China.
...
lees meer