Het aandeel fietsverplaatsingen in de totale mobiliteit laten stijgen van een kwart nu naar een derde in 2020. Dat is de belangrijkste ambitie uit de Duurzaamheidagenda Fiets van BOVAG en RAI Vereniging. Deze agenda wordt vandaag aangeboden aan staatsecretaris Huizinga van Verkeer en Waterstaat.
...
lees meer
Promesse-Groep, een gerenommeerd evenementenbureau uit Oisterwijk, biedt vanaf 2009 een groen alternatief in de evenementenbranche: Green Label Events, leave a green footprint on your event . Dit label staat voor kwaliteit, groene inspiratie en bewustwording. Op zeven elementen binnen de organisatie van een evenement worden milieuvriendelijke alternatieven toegepast. Bedrijven kiezen met Green Label Events voor concrete invulling van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zonder in te leveren op kwaliteit, creativiteit en sfeer.
...
lees meer
Verantwoord en duurzaam ondernemen is al lange tijd geen bedrijfsspeeltje meer. In de moderne bedrijfsvoering is het bijna een vereiste. Ondernemingen zoeken naar duurzame innovatie en naar jong talent die met creatieve oplossingen komen. HBO en WO studenten willen hun enthousiasme daar graag voor inzetten. De MVO Masterclass van de Nijmegen School of Management brengt deze partijen nader tot elkaar.
...
lees meer
SenterNovem ontwikkelt in opdracht van de overheid duurzaamheidcriteria bij de inkoop van papier. Deze criteria gaan de rijksoverheid en lagere overheden als richtlijn gebruiken. Tot 12 februari is het mogelijk op de criteria commentaar te leveren.
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is volgens gemiddeld 97% van de projectontwikkelaars en aannemers B&U toepasbaar in de bouwkolom. De vraag van opdrachtgevers naar duurzame materialen zal daarnaast naar verwachting de komende jaren groeien. De prijs vormt voor ongeveer de helft van de betrokken bedrijven echter een drempel om samen te werken met partijen die aan MVO doen. Dit blijkt uit onderzoek van BouwKennis voor het nieuwste BouwKennis Marketingmagazine, met als thema `verdienmodel van MVO’.
...
lees meer
Herman Mulder, oud ABN-AMRO topman en grondlegger van de Equator Prinicples spelregels voor duurzaamheid in de financiële sector, roept alle Nederlandse banken op om zo snel mogelijk een gezamenlijke gedragscode op te stellen voor serieus duurzaam beleid.
...
lees meer
Duurzame bedrijven krijgen wel degelijk klappen van de financiële crisis. Het beeld over hun onkwetsbaarheid en reddingsfunctie is onrealistisch. Zonnecellenfabrikant Solland Solar kijkt zelfs naar werktijdverkorting.
...
lees meer
Synbra Group (goud), Bata Nederland (zilver) en Kras Recycling (brons) zijn onderscheiden met de PRIMA Ondernemen Award van de NRK. De bedrijven ontvingen de prijs voor hun vermogen om innovatief en duurzaam te ondernemen.
...
lees meer
Energieconcern Eneco brengt zijn ict-infrastructuur- en rekencentrumactiviteiten per 2008 voor zes tot acht jaar onder bij Capgemini. Het nieuwe contract is een tegenvaller voor Atos Origin.
Het MVO-profiel van Capgemini was mede een reden voor de overstap.
...
lees meer
De Kamer van Koophandel Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam lanceren op de Amsterdam International Fashion Week het ‘Amsterdam Sustainability Institute for Fashion and Fabrics’ (ASIFF). De KvK verkende samen met HvA bedrijven in de sector duurzame mode op het gebied van ondersteuning, kennis en onderzoek. De kennishiaten bleken groot; er is veel behoefte aan beter inzicht in duurzaamheid van materialen, alternatieve werkwijzen en dergelijke.
...
lees meer
Essent Trading en Deutsche Post gaan samenwerken om de uitstoot van broeikasgassen te compenseren. In de op
16 december 2008 gesloten overeenkomst voorziet Essent Trading Deutsche Post voor de duur van vier jaar van hoge kwaliteit CO2 credits. Deutsche Post gaat de CO2 credits gebruiken voor zijn GoGreen-producten en -diensten. Daarmee worden klanten in de gelegenheid gesteld om de uitstoot van CO2 als gevolg van transport te compenseren.
...
lees meer
‘Duurzaam ondernemen lijkt complex, maar dat is het niet. Je kunt er vandaag al een begin mee maken. Gewoon doen’. Dat was de strekking van de informatieavond over maatschappelijk verantwoord ondernemen, die de Business Bloemisten Nederland (BBN) woensdagavond 21 januari in Utrecht organiseerde.
...
lees meer