In Brussel wordt morgen de Europese conferentie Tools for responsible business gehouden.
...
lees meer
Albert Heijn wordt beschouwd als de supermarktformule met het beste duurzame imago van Nederland.
...
lees meer
Anders Dalhvig, IKEA’s president and CEO, recently spoke with CNNMoney.com about the companies sustainable strategies. Dalhvig says the issue is no longer about whether green initiatives are good for business, but about how fast to move, at what cost and how customers will respond.
...
lees meer
Bruno Eynard begint te lachen en wijst naar voren. ,,Daar is hij, onze composthoop.” Achter de druivenstokken doemt een metershoge zwarte berg op. Een van de hitte dampende massa van ongeveer 1000 kubieke meter. ,,Daar zijn we nou trots op! Puur natuurlijke gisting.”
...
lees meer
Afvalinzamelaar en -verwerker SITA heeft in samenwerking met onderzoeksbureau CE Delft een milieu-instrument ontwikkeld dat inzichtelijk maakt hoe bedrijven door duurzaam afvalmanagement kunnen bijdragen aan een vermindering van CO2-uitstoot.
...
lees meer
Bedrijfsleven en overheid trekken samen op om de mensenrechten in de wereld te helpen verbeteren. Dat concludeerde minister Verhagen bij de opening van een conferentie over het zakenleven en mensenrechten in Wassenaar.
...
lees meer
DHV heeft als organisator van het Nationaal Sustainability Congres besloten de Young Sustainability Award 2008 in te trekken. Deze beslissing kwam tot stand in overleg met ASN Bank en Enviu die de prijs (mede) mogelijk maakten.. Op het Nationaal Sustainability Congres op 27 november jl. is uit 3 genomineerden het idee “De Stroomboom” tot winnaar gestemd. Daags na het congres heeft het bedrijf Solar Botanics de organisatie benaderd en aangegeven dat het idee achter De Stroomboom door hen reeds gepatenteerd is (0045224 US/ international patent). Tevens heeft het bedrijf geen toestemming gegeven het in te zenden voor de Young Sustainability Award. Daarom is de inzending volgens het wedstrijdsreglement onreglementair. De organisatie betreurt dat hierdoor de prijs dit jaar niet uitgereikt kan worden.
...
lees meer
Donderdag gingen bij COS Haaglanden 21 Fairtrade-pakketten de deur uit, op weg naar de supermarkten in Delft. Daarmee vraagt het COS, het regionale centrum voor internationale samenwerking, bij het personeel van die supermarkten aandacht voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en meer specifiek voor Fairtrade.
...
lees meer
Met een overweldigende meerderheid van de stemmen heeft energie-leverancier E.ON de groene zeepbel gewonnen. De groene zeepbel is een award voor de grootste greenwash campagne, in het leven geroepen door Morgen, het studentennetwerk voor een duurzame toekomst.
...
lees meer
Tijdens het Marketing Excellence Event zijn de vier winnaars van de Marketing Excellence Awards bekend gemaakt. De vakjury heeft Suitsupply verkozen tot marketingbedrijf van 2008. Tevens onthulde de jury de winnaars van de drie impulsprijzen bestemd voor beste productmarktcombinatie, marketingcase of marketingconcept. In de categorie Innovatie viel de keuze op DSM en in de categorie Connected Customer koos de jury voor TomTom. In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Greenwheels tot winnaar uitgeroepen.
...
lees meer
Ambtenaren mogen binnenkort niet meer eenzijdig kopiëren, geen Opel Astra huren, de lunchkroket niet van een plastic bordje eten en sommige vaktijdschriften niet langer lezen. Schrijven met een potlood van niet-duurzaam hout is bij nader inzien wel toegestaan.
Er doen de wildste verhalen de ronde over het plan van de overheid om vanaf 2010 volledig duurzaam te gaan inkopen, te beginnen bij het Rijk. Bovenstaande voorbeelden zijn echter realiteit.
...
lees meer
Geplaatst: 28 nov 2008 De enorme aandacht voor duurzaamheid zal leiden tot veranderingen in de supply chains. Dat blijkt uit onderzoek van Trueconomy Consulting en Massachusetts Institute of Technology (MIT). Meer dan zeventig procent van de ondervraagde verwacht een groei van multimodaal transport.
...
lees meer