BT verkozen tot groenste communicatiedienstverlener

Tijdens de jaarlijkse World Communication Awards (WCA) in Londen heeft BT heeft de ‘Green Award’ gewonnen. Deelname aan deze verkiezing staat open voor alle aanbieders van communicatiediensten; van traditionele telecomleveranciers tot service providers, multimedia content providers en andere organisaties die een communicatiedienst leveren. ... lees meer

ZLTO: Duurzaamheid vormgeven als uitdaging

“Duurzaamheid vormgeven als uitdaging” zegt directeur Gerard van Oosten van ZLTO. Duurzaamheid komt bij de meeste mensen wel in het woordenboek voor. Maar de uitleg verschilt nogal. Op het ZLTO Congres op 11 december is duurzaamheid het centrale thema. Gerard van Oosten, algemeen directeur van de ZLTO, vindt het van levensbelang dat er met betrokken partijen overeenstemming komt over een gezamenlijke agenda. “Ik ben het ermee eens dat het woord duurzaamheid zo langzamerhand een leeg begrip is. Iedereen heeft er zo wel zijn gedachten bij, vaak met de neiging alles te associëren met milieu. ... lees meer

Slimme vinding voor de koe wint Herman Wijffels Innovatieprijs 2008

Gerard Griffioen is de winnaar van de Herman Wijffels Innovatieprijs 2008. Hij won de hoofdprijs van € 50.000 met zijn SensOor. De winnende vinding is een mooi hulpmiddel voor veehouders om eventuele ziektes vroegtijdig te signaleren. Herman Wijffels en Bert Heemskerk reikten de prijs uit tijdens het evenement Innovatieproeftuin 2028 op woensdag 3 december in Rotterdam. ... lees meer

Innovatievouchers: Steun in de rug voor duurzaam innoverende MKB-ers

Vanaf volgend jaar kunnen MKB-ondernemers, zolang de voorraad strekt, bij SenterNovem een aanvraag indienen voor een innovatievoucher. De Subsidieregeling Innovatievouchers heeft als doel MKB-ondernemers in contact te brengen met kennisinstellingen, om de reeds bestaande kennis te benutten in bijvoorbeeld duurzaamheidsprojecten. Daarnaast kan een innovatievoucher ingezet worden voor het aanvragen van een octrooi. ... lees meer

Pakjesavond groen

Zesentwintig Sinterklazen, die rond 5 december gemiddeld 400 kilometer per dag afleggen, stoten genoeg CO2 en roet uit om een legertje Zwarte Pieten mee te schminken. De Sinterklaas centrale Amsterdam legt naar schatting elk jaar rond pakjesavond 100.000 autokilometers af. Dit staat gelijk aan zo’n 20.000 kilo CO2-uitstoot. Om een steentje bij te dragen aan het verduurzamen van de Nederlandse samenleving gaat de Sinterklaas centrale dankzij het voeren van het Igogreen Vignet, CO2-neutraal rijden. ... lees meer

The Body Shop is het duurzaamst

The Body Shop wordt beschouwd als de retailformule met het beste duurzame imago van Nederland. Dat blijkt uit het zogeheten Dossier Duurzaam, een rapport van onderzoeksbureaus DDB en Intomart GfK. Het gaat hier om een onderzoek waarin het duurzame imago van retailers onder consumenten wordt gemeten. Van alle retailers heeft The Body Shop het beste duurzame imago, gevolgd door Ikea en Albert Heijn. ... lees meer

Beloningsverschil tussen mannen en vrouwen neemt langzaam af

De verschillen in beloning tussen vrouwen en mannen daalt langzaam. Het beloningsverschil is in 2006 bij het bedrijfsleven met bijna 1 procent afgenomen ten opzichte van 2004 (2006: 6,5 %). Bij de overheid is er een lichte daling van 0,3 procent (2006: 2,6 procent). Dit blijkt uit onderzoek van de Arbeidsinspectie dat de staatssecretaris aan de Tweede Kamer heeft gestuurd. ... lees meer

Fairfood ontwikkelt Shop jij fair-test

Hoe bewust doet de consument boodschappen? Fairfood lanceerde onlangs de Shop jij fair-test. Met deze test kunnen consumenten onderzoeken in hoeverre zij belang hechten aan en wat zij al weten over relatief duurzame producten. Fairfood wil mensen laten zien dat ze zelf op eenvoudige wijze kunnen bijdragen aan de bestrijding van wereldwijde honger en armoede. ... lees meer

UTZ CERTIFIED start met Douwe Egberts en AH Perla campagne over herkomst koffie

Meer en meer consumenten zijn maatschappelijk bewust en willen weten wat er precies gebeurt met hun voedsel, waar het uit bestaat en hoe het gemaakt wordt. Dat geldt ook voor koffie. Zij verwachten meer openheid van koffieproducenten en zullen vaker kiezen voor merken die feitelijk bijdragen aan een duurzamere samenleving. Met de campagne ‘als je wil weten waar je koffie vandaan komt’ wil UTZ CERTIFIED samen met AH Perla en Douwe Egberts reizigers laten zien dat de UTZ gecertificeerde koffie gekocht op het station duurzaam is verbouwd en traceerbaar is tot aan de plantage. ... lees meer