Groen drukwerk bij Verdigrisproject.com

Verdigris, een initiatief van Digital Dots, publiceert (gratis) online artikelen over “groene printmedia”. De artikelen behandelen een brede selectie aan onderwerpen, van uitleg over “carbon footprinting” tot nieuws over milieuvriendelijke initatieven. Naast originele artikelen bundelt de site ook nieuws van andere websites, zoals New Scientist en edie.net. ... lees meer

MVO staat centraal bij Kvk-nieuwjaarsbijeenkomst

Wat hebben voetbal en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) met elkaar te maken? Het antwoord wordt gegeven op de nieuwjaarsbijeenkomst van de Kamer van Koophandel Oost Nederland, die op 6 januari 2009 plaatsvindt. Locatie van deze top-netwerkbijeenkomst is de Grolsch Veste, het stadion van eredivisieclub FC Twente. ... lees meer

Nijhuis: MVO integraal onderdeel van de strategie voor de toekomst van Schiphol

Vorig jaar hebben 47,4 miljoen passagiers gebruik gemaakt van Amsterdam Airport Schiphol; 0,8 % minder dan in het jaar ervoor. Het aantal vliegtuigbewegingen in het handelsverkeer daalde met 1,8 procent tot 428.350. Ook het vrachtvervoer nam in 2008 af, met 1,4 procent tot 1.588.000 ton. Deze voorlopige cijfers maakte Jos Nijhuis, President-directeur van Schiphol Group, bekend tijdens de nieuwjaarsreceptie. Nijhuis gaf aan MVO te zien als integraal onderdeel van de strategie voor de toekomst van Schiphol ... lees meer

Voorwaarden Energie Investeringsaftrek (EIA) 2009 bekend

Ondernemers hoeven minder energie te besparen om in aanmerking te komen voor de Energie-Investeringsaftrek (EIA). In totaal kan er in 2009 voor 145 miljoen belastingvoordeel worden aangevraagd. Dat is 6 miljoen meer dan in 2008. Dat blijkt uit de criteria voor de Energie-Investeringsaftrek in 2009 die SenterNovem 29 januari 2008 heeft gepubliceerd. ... lees meer

Greenchoice en st. Natuurkampeerterreinen vergroenen samen

Stichting Natuurkampeerterreinen en 100% groene energieleverancier Greenchoice starten 2009 met het voornemen om gezamenlijk de natuur nog groener te maken. Hiervoor hebben zij een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Zo gaat Greenchoice de 140 kampeerterreinen die bij de stichting zijn aangesloten, adviseren in het duurzaam opwekken van energie en op het gebied van energiebesparing. ... lees meer

De groene marketingtool voor 2009: Recyclebare Flitch kledinghangers

FLITCH, een initiatief van twee milieubewuste en ambitieuze ondernemers, introduceert de recyclebare stomerij kledinghanger als direct marketing tool in Nederland. De Flitch hangers zijn gemaakt van gerecycled karton en geven producenten de kans hun reclameboodschap met hoge attentiewaarde te communiceren met een onderscheidende `groene’ marketingtool. De opvallende Flitch hangers zijn gratis en zullen vanaf februari 2009 aan leden van de NETEX, de vereniging van Nederlandse stomerijen, gedistribueerd worden. Voor adverteerders is de Flitch hanger een opvallend en duurzaam direct marketing instrument dat zichtbaarheid van de boodschap 100 procent garandeert. ... lees meer

ASN Aandelenfonds best renderende duurzaam aandelenfonds in 2008

Het ASN Aandelenfonds is in 2008 het best presterende duurzaam aandelenfonds geweest. Dit fonds wist de schade het meest te beperken en behaalde in 2008 een rendement van -35,8%. De AEX daalde in 2008 ruim 52%. Dit maakt het bedrijf Van der Molen Environmental Internet Services bekend op basis van gegevens van Morningstar. Van der Molen Environmental Internet Services bestaat dit jaar 10 jaar en beheert de website www.duurzaam-beleggen.nl ... lees meer

MVO-bedrijven kunnen paar ton besparen op vervoer

Bedrijven in de oliën- en vettensector worden op dit moment op vrijwillige basis doorgelicht op hun logistieke prestatie. En wat blijkt? Er kan worden bespaard. Zowel in euro’s als in voertuigkilometers, brandstof en kilogrammen CO2. Behalve individuele verbeteringen per bedrijf zijn er blijkens onderzoek van Deloitte drie zaken die bij alle onderzochte bedrijven verbeterd kunnen worden. ... lees meer

Groene Veer voor meest duurzaam reisinitiatief

Travel Foundation Nederland timmert als debutant op de Vakantiebeurs in Utrecht (13 t/m 18 januari 2009) meteen stevig aan de weg. Bezoekers kunnen via een leuke test meten hoe duurzaam hun vakantieplannen zijn. Bovendien wordt in samenwerking met vakblad Reisrevue voor de eerste keer een Groene Veer uitgereikt voor het beste duurzame initiatief in de Nederlandse reiswereld. ... lees meer