Coca-Cola roept concurrenten op meer te investeren in CO2-koeling

Coca-Cola roept andere fabrikanten van dranken en voeding op om meer te investeren in koeling met CO2. Volgens bestuursvoorzitter Neville Isdell hebben energiezuiniger koelvitrines en koelautomaten de belangrijkste impact op het milieu. Hoewel deze vooral bij winkels staan, moeten producenten zich daar toch mee bemoeien omdat ze zo’n grote invloed hebben op het totale energieverbruik. ... lees meer

Europees Ecolabel voor bijna 400 producten Van Houtum Papier

Van Houtum Papier bv, producent van hygiënisch papier, ontving het Europees Ecolabel certificaat uit handen van Demi Theodori van SMK (Stichting MilieuKeur). Hierdoor zijn in één keer bijna 400 producten uit het assortiment gecertificeerd. Het huismerk Satino valt vrijwel volledig onder de normen die gelden voor het Europees Ecolabel. ... lees meer

Scriptie over visserij en biodiversiteit wint Ricoh’s MVO Scriptieprijs

Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft voor de tweede maal de MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) Scriptieprijs uitgeloofd. De winnaar van 2008 is Eline van Haastrecht die de auteur is van de scriptie: “A business case for biodiversity”. Van Haastrecht wint hiermee een duurzaam aandelenpakket ter waarde van €1.250,-, coaching door CSR Academy, adviesburo op MVO-gebied en een publicatie van het werkstuk in het tijdschrift P+ People Planet Profit . De winnares van Ricoh’s MVO Scriptieprijs ontving haar prijs gisterenmiddag op het hoofdkantoor in Den Bosch uit de handen van Martijn Wecke, juryvoorzitter en HR director bij Ricoh. ... lees meer

Havenbedrijf Rotterdam publiceert eerste MVO – jaarverslag

‘Groeien in balans’ is de titel van het eerste MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) -jaarverslag dat Havenbedrijf Rotterdam publiceert. In dit digitale verslag legt het verantwoording af over de mate waarin beleid en activiteiten transparant, betrokken en duurzaam zijn geweest. Maatschappelijk verantwoord ondernemen kreeg in 2007 vorm met projecten op het gebied van bereikbaarheid, Maasvlakte 2, omgeving, onderwijs, luchtkwaliteit en klimaat. President-directeur Hans Smits vindt MVO een cruciale randvoorwaarde voor een gezonde ontwikkeling van de haven in harmonie met de omgeving. ... lees meer

Barometer geeft duurzaamheid agf-afdeling supermarkt aan

Omdat duurzaamheid zo’n heterogeen begrip is, is het voor supermarkten niet mogelijk om duurzaamheid in één boodschap naar de consument over te brengen. Mede hiervoor heeft de Stichting Milieukeur (SMK) de Barometer Duurzame Groenten & Fruit ontwikkeld voor de agf-afdeling (aardappelen, groenten en fruit) van de supermarkt. De Barometer Duurzame Groenten & Fruit kent drie niveaus: brons, zilver en goud. ... lees meer

Carglass sponsor van Natuurmonumenten

Vandaag tekent Carglass, marktleider op het gebied van autoruitreparatie, een sponsorovereenkomst met Natuurmonumenten. Het ruitschadebedrijf gaat samen met Natuurmonumenten investeren in het 400 jaar oude natuurgebied de ’s Gravenlandse buitenplaatsen. Op deze manier wil Carglass invulling geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. De autoruitspecialist is al langer bezig om de belasting voor het milieu te verminderen door afval te scheiden, te recyclen en energie- en grondstofbesparend te werken. ... lees meer