IFS, leverancier van bedrijfssoftware, lanceert de Eco-footprint-managementtool. De tool is volledig te integreren met de standaard ERP-suite van IFS en stelt bedrijven in staat in te spelen op bestaande en nieuwe milieuregels. De Eco-footprint-managementtool biedt ondernemingen optimaal inzicht in de milieueffecten van hun activiteiten.
...
lees meer
Dankzij de crisis maken de consumenten niet meer alles op. Eindelijk sparen ze de wereld. Nu nog investeren in duurzame technieken.
...
lees meer
Zeven Wageningse ondernemingen en organisaties ontvangen maandagmiddag het Ecoprofit certificaat voor duurzaam ondernemen. Een jaar lang hebben ze gewerkt aan milieuverbeteringen die voor hun bedrijf tevens economisch profijt opleveren.
...
lees meer
C&A zet over een week in de winkels en bij Wehkamp.nl fors in op de verkoop van kleding van biologische katoen.
...
lees meer
Het college van gemeente Tilburg heeft besloten aan vier ondernemers MVO subsidie toe te kennen. Er is in totaal € 99.228 toegewezen. Tilburg heeft een stimuleringssubsidie van € 100.000 per jaar ingesteld, met een looptijd van vier jaar, voor bedrijven die duurzaam en maatschappelijk verantwoord willen ondernemen.
...
lees meer
Toen het goed ging met de economie besteedden bedrijven veel aandacht aan de kwaliteit van hun productieketen. Dat kwam het milieu en de mensenrechten ten goede. Staat die aandacht voor duurzaam ketenbeheer door de crisis onder druk?
...
lees meer
Als de aandeelhouders van het chemiebedrijf hiermee instemmen, dan wordt een deel van de langetermijnbeloning bepaald door de positie van Akzo Nobel in de Dow Jones Sustainability Index, een internationale duurzaamheidsindex.
...
lees meer
Een studie (januari 2009) van Boston Consulting Group concludeert dat consumenten in het algemeen “groene producten” als van een hogere kwaliteit beoordelen dan reguliere producten.
...
lees meer
De technologische industrie vraagt gemeenten om concrete actie op het gebied van duurzaamheid. FME-voorzitter Jan Kamminga biedt deze week alle gemeenten een boodschappenlijstje aan met klimaatoplossingen. Door te investeren in deze producten kunnen gemeenten bovendien de economie en de werkgelegenheid een directe impuls geven.
...
lees meer
Milieudefensie start een campagne om Albert Heijn te bewegen oerwouden in Zuid-Amerika te redden. Voor het vlees dat de grootste supermarkt in ons land verkoopt wordt nu veel veevoersoja gebruikt. De teelt hiervan leidt aan de andere kant van de wereld tot grootschalige ontbossing. Milieudefensie roept klanten van Albert Heijn op om hun supermarkt om verbeteringen te vragen.
...
lees meer
11 bedrijven ondertekenden het West-Vlaams Charter Duurzaam Ondernemen tijdens de academische zitting van 10 maart 2009 bij Eandis in Kortrijk. Deze nieuwe ondertekenaars onderschreven officieel de 6 beleidsprincipes en 10 thema’s van het Charter in aanwezigheid van minister van Ondernemen en Vereenvoudigen Vincent Van Quickenborne: Agripom uit Tielt, Beltrami uit Harelbeke, Betafence uit Zwevegem, IMOG uit Harelbeke, Fromunion Passendale uit Passendale, Lochting-Dedrie uit Roeselare, Maenhout uit Brugge, Stroomop uit Kuurne, Thermote & Vanhalst uit Waregem, Top-Mix uit Brugge en WES uit Brugge.
...
lees meer
Op 15 april 2009 introduceert warenhuis De Bijenkorf in samenwerking met MADE-BY de nieuwe huiscollectie Pure.
...
lees meer