A new paper from SDialogue outlines the power of social media in effectively communicating with and engaging stakeholders at a time when they are demanding more authenticity and transparency from business.
...
lees meer
De Raad van State draagt de provincie Zeeland op om binnen een half jaar met een aangepaste milieuvergunning voor chemiegigant Dow Benelux in Terneuzen te komen.
...
lees meer
The economic recession has not put an end to corporate citizenship. Based on current economic conditions, 15 percent of companies are increasing their research and development for new sustainable products; 11 percent are increasing corporate citizenship marketing and communications; and 10 percent are increasing local and/or domestic sourcing or manufacturing, according to a new study from the Hitachi Foundation and the Boston College Center for Corporate Citizenship.
...
lees meer
Voor mobiele telefoonaanbieders KPN, Tele2, T-Mobile en Vodafone zijn ‘eerlijke’ mobieltjes geen prioriteit. Dit toont het vandaag door SOMO en makeITfair gepubliceerde rapport “Fair Phones in the Netherlands: it’s your call”. De aanbieders dragen bij aan de toename van elektronica afval (e-waste) en doen weinig aan de verbetering van de slechte omstandigheden waaronder mobieltjes worden geproduceerd. makeITfair roept de bedrijven op hun verantwoordelijkheid te nemen en de invloed die ze als belangrijk verkoopkanaal hebben in te zetten.
...
lees meer
A new report by Arthur D. Little urges businesses across all sectors to consider the cost of carbon when planning for long-term growth, or risk losing out to sustainability-savvy competitors and new emerging market players. In “Ensuring survival: Business models in a low carbon world,” the consultancy’s Energy and Sustainability practices argue that in 2009, the carbon agenda will leave no business untouched, through multiple direct and indirect routes – from brand recognition, to the cost-base, to investors’ perceptions of value.
...
lees meer
Global revenues from climate-related businesses such as energy efficiency rose by 75 percent in 2008 to $530 billion and could exceed $2 trillion by 2020, HSBC Global Research estimated on Friday.
...
lees meer
When David Roberts was growing up near the oilfields of West Texas in the early 1960s, it never got dark. Back then, oilfields were lit 24/7 by the gas flares used to burn off natural gas, a byproduct of oil drilling. The flares released massive amounts of CO2, and over time, oil companies halted that harmful practice in the U.S. But gas flares remain the norm in the developing world-and today Roberts oversees a team at Marathon Oil that’s trying to end the practice. In 2007, Marathon opened a $1.5 billion liquid-natural-gas plant in Equatorial Guinea to capture the natural gas that once went up in smoke. The plant is one factor that helped Marathon, No. 100 in NEWSWEEK’s Green Rankings, cut its CO2 emissions by 40 percent between 2004 and 2008-and the plant earns a profit.
...
lees meer
T-Mobile en War Child verlengen hun succesvolle samenwerking. Voor een periode van 3 jaar zal T-Mobile War Child als communicatiepartner ondersteunen met een jaarlijkse financiële bijdrage, menskracht en faciliteiten op communicatiegebied waaronder mobiele telecom en de inzet van het call center.
...
lees meer
De nieuwe ISO-richtlijn voor MVO, Guidance on Social Responsibility, helpt allerlei typen organisaties bij het implementeren van maatschappelijke verantwoordelijkheid. In het eerste kwartaal van 2009 hebben de ledenlanden van ISO gestemd of ISO/CD 26000 rijp is voor de volgende fase in het normontwikkelingsproces. Met meer dan tweederde van de stemmen is toen besloten dat ISO 26000 doorgaat naar de DIS (Draft International Standard)-fase.
...
lees meer
Philips zal vandaag oproepen tot actie om de strijd tegen de klimaatverandering te richten op de renovatie van bestaande infrastructuur van wegen en gebouwen in steden. Op het UN Leadership Forum on Climate Change riep Philips regeringen wereldwijd op te helpen een groen herstel tot stand te brengen door ambitieuze targets voor CO2-reductie vast te stellen, alsmede strenge wettelijke normen voor implementatie. Philips gaf haar oproep gewicht door een samenwerkingsverband aan te gaan met de World Green Building Council, die ernaar streeft steden in de komende tien jaar 40% energiezuiniger te maken.
...
lees meer
Ruim 60% van de Nederlanders is zich er niet bewust van dat de productie van voeding een grote aanslag op het milieu is. Deze groep houdt daar bij de dagelijkse boodschappen dan ook geen rekening mee. Daarmee scoort Nederland het laagst in het onderzoek dat AlproÃ?? soya heeft uitgevoerd in vier Europese landen (Engeland, België, Duitsland en Nederland).
...
lees meer
Acht op de tien consumenten vinden het milieu belangrijk, vijf op de tien zeggen het liefst ‘groene’ producten te kopen, maar slechts 15 procent doet dit ook.
...
lees meer