De nieuwe marketingtrend van 2009 is social network-marketing. Dat blijkt uit het grote Berenschot/MarketingTribune-marketingtrendonderzoek. Nieuwkomers in de top 10 trends onder Nederlandse marketingprofessionals zijn omgaan met budget cuts en (web) analytics. Opvallende dalers uit de top 10 zijn: duurzaamheid / MVO (van 6 naar 39) en allianties & partnerships (van 9 naar 21).
...
lees meer
Alle Chiquita ananassen die in Nederland verkocht worden, zijn nu net als de Chiquita bananen verantwoord geproduceerd. Ze zijn afkomstig van door de Rainforest Alliance gecertificeerde plantages die aan Chiquita’s ananasproductie strenge sociale- en milieueisen stelt. Chiquita kondigt vandaag vanuit hun Europese hoofdkantoor in Zwitserland aan, uiteindelijk de hele wereldmarkt te willen voorzien van Rainforest Alliance gecertificeerde ananassen. Einde dit jaar zal 90% van Chiquita’s wereldwijde ananasleveringen gecertificeerd zijn en de certificering van alle ananasplantages is het einddoel.
...
lees meer
‘Duurzaam ondernemen is uit. Want elke vorm van ondernemen moet per definitie duurzaam zijn. Het is asociaal als je nog onderneemt op een onduurzame manier’, aldus Igor Kluin van het bedrijf Qurrent, tijdens de eerste Greenovator Tour op de Technische Universiteit Delft. Hier kwamen studenten, ondernemers en bestuurders bij elkaar om te kijken en luisteren naar innovatieve ideeën en producten.
...
lees meer
Half juni verschijnt de Toolkit Duurzame Kantoren. De Toolkit is een praktische handleiding om het ontwikkelproces van een duurzaam kantoor goed en efficiënt te kunnen managen. Aanleiding voor de ontwikkeling van deze Toolkit wordt gevormd door actuele ontwikkelingen in de bouwbranche, zoals de aanscherping van de EPC voor kantoren van 1,5 naar 1,1.
...
lees meer
We are proud to present the Wessanen Sustainability Report 2008. As usual we disclose our achievements in the areas of environmental, social and economic performances.
...
lees meer
Onlangs zijn in Canada door meer dan 300 MVO-experts de 3411 commentaren op ISO 26000 besproken. In september 2009 wordt de DIS-versie DIS (Draft International Standard) van de nieuwe ISO-richtlijn die organisaties helpt bij het implementeren van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) uitgegeven.
...
lees meer
De Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI), heeft SABIC Innovative Plastics bekroond met de Responsible Care Award 2009, tijdens de VNCI jaarvergadering gisteren in Den Haag. Met deze prijs ontvangt het bedrijf erkenning voor het ontwikkelen van een productportfolio op basis van polybutyleen tereftalaat (PBT) waarin polyethyleen tereftalaat (PET) – onder andere te vinden in wegwerp drinkflesjes – wordt hergebruikt. Het materiaal wordt gemaakt door middel van een gepatenteerd productieproces . Hierdoor wordt minder energie verbruikt en is er een lagere uitstoot van koolstofdioxide (CO2) gedurende het gehele productieproces in vergelijking met de productie van bestaande kunststoffen.
...
lees meer
“Handel en mensenrechten zijn niet tegengesteld maar kunnen elkaar juist versterken. Koopman en dominee gaan hand in hand.” Dat verklaarde minister Verhagen vandaag in Rotterdam tijdens een discussie met de de directie van Unilever.
...
lees meer
Ricoh, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft vrijdag 5 juni 2009 haar MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) Scriptieprijs uitgeloofd. De winnaar van 2009 is Anika Pfister, student Economics and Business aan de Universiteit van Amsterdam. Haar scriptie,- over maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen het MKB-, blonk volgens de jury uit in originaliteit, inzichtelijkheid en presentatie. Pfister ontvangt een duurzaam aandelenpakket ter waarde van €1.250,- en een publicatie van het werkstuk in het tijdschrift P+ People Planet Profit.
...
lees meer
Visa Europa lanceert samen met organisaties PaySquare en RePay International een unieke ‘groene’ Visa betaalkaart welke speciaal is ontwikkeld voor overheden en het bedrijfsleven op de Nederlandse markt. De nieuwe creditcard draagt de naam Visa GreenCard Corporate. De Visa Greencard Corporate stelt bedrijven en overheden op gemakkelijke en voordelige wijze in staat de bedrijfsvoering te verduurzamen door de CO2 uitstoot van alle uitgaven met de creditcard te compenseren. Visa Europa en PaySquare introduceren de kaart gezamenlijk op de markt. RePay International is het bedrijf achter het ClimaCount concept en zorgt voor de berekening, het inzicht in en de compensatie van de CO2-uitstoot per transactie.
...
lees meer
Joppies, de groenste luierfabrikant van Nederland, zal tijdens de vakbeurs Kind & Opvang van 9 juni aanstaande een nieuw innovatief luierrecycling concept lanceren, genaamd Joppies Recycling. In Nederland wordt meer dan 185 miljoen kilo luierafval geproduceerd. Met Joppies Recycling neemt Joppies het voortouw in de Cradle to Cradle filosofie op luiergebied.
...
lees meer
Door in de rookgasreiniging van de afvalverbrandingsinstallatie gebruik te maken van de stoom uit de eigen installatie in plaats van gasbranders is Twence in Hengelo op termijn in staat per jaar 2,7 miljoen kubieke meter aardgas te besparen.
...
lees meer