Sara Lee kondigt recordvolume aan van duurzame UTZ CERTIFIED koffie in 2010

Sara Lee, koffiebrander van onder andere de merken Douwe Egberts en Senseo, zal in 2010 40 miljoen kilo UTZ gecertificeerde koffie inkopen. Dit volume is goed voor ongeveer 5,6 miljard kopjes koffie. Hiermee verhoogt het bedrijf haar inkoopvolume duurzaam gecertificeerde koffie met 33% ten opzichte van 2009. Sara Lee verstevigt hiermee haar positie als grootste afnemer van UTZ CERTIFIED koffie wereldwijd. ... lees meer

Verladers gaan vervoer duurzaam aanbesteden

Mars, Heinz en Interface Flor gaan meedoen aan het project ‘Green Tender’, waarbij logistiek dienstverleners door verladers worden geselecteerd op het aspect ‘duurzame logistiek’. Dat project is een initiatief van Connekt. Twee van de drie, namelijk Mars en Heinz in Nederland, doen ook al mee aan een ander Connekt-project, namelijk Green Order. Daarbij krijgen opdrachtgevers tot het vervoer op de vrachtbrief precies te lezen hoeveel CO2 er moest worden uitgestoten om hun lading te vervoeren. ... lees meer

Bedrijven moeten duurzaam consumeren makkelijk maken

Bedrijven moeten de duurzame en gezonde keus makkelijker maken. Elke branche heeft een eigen rol en verantwoordelijkheid op dit gebied. Organisaties die in hun core business stappen ondernemen om de impact op het milieu te beperken en opkomen voor mensenrechten dragen het meest bij aan duurzaamheid. ... lees meer

MVO award bedrijven regio Nijmegen

De MVO Award is in het leven geroepen om het begrip Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen onder de aandacht te brengen van ondernemers in de regio. Jaarlijks reikt Stichting De Maatschappelijke MeerWaarde de MVO Award uit aan de meest betrokken ondernemer in de regio Nijmegen, Beuningen, Heumen en Wijchen. Rabobank Rijk van Nijmegen heeft zich in 2010 verbonden als hoofdsponsor aan dit inmiddels beroemde regionale evenement. ... lees meer