Corus bouwt een proefinstallatie waardoor het productieproces van ijzer schoner en energiezuiniger kan worden. Mocht de proef slagen, dan daalt het energieverbruik met 20% en vermindert dit ook de CO2-uitstoot met 20%. Het project Hisarna kan een belangrijke bijdrage leveren aan de klimaatdoelstellingen van het kabinet. De ministerraad heeft er op voorstel van minister Van der Hoeven van Economische Zaken mee ingestemd vijf miljoen euro voor dit project beschikbaar te stellen.
...
lees meer
Ricoh Europe, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft het marktonderzoeksbureau Coleman Parkes Research onderzoek laten uitvoeren naar het belang dat Europese ondernemingen hechten aan duurzaamheid en documentbeheer. Uit dit onderzoek blijkt dat bedrijven zich nog lang niet voldoende bewust zijn van zowel milieu- als kostenbesparende mogelijkheden van documentmanagementbeleid.
...
lees meer
Van Lanschot heeft zowel de principes van de Global Compact als de
Principles for Responsible Investment van de Verenigde Naties
ondertekend. Voor Van Lanschot is dit een belangrijke stap richting
het incorporeren van duurzaamheid in al haar bankactiviteiten. Dit
sluit op logische wijze aan bij de kernwaarden van de bank.
...
lees meer
Nederlandse bedrijven gaan vanaf nu hun kennis en ervaring op het gebied van Cradle to Cradle delen in een leercommunity. De Cradle to Cradle leercommunity is een initiatief van het Ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) en wordt ondersteund door SenterNovem.
...
lees meer
Although mainstream investors are identified as resistant to corporate citizenship activities in many countries, a report from the Boston College Center for Corporate Citizenship sees the influence of socially responsible investors to be growing.
...
lees meer
Sensation is verkozen tot marketingbedrijf van 2009 bij de uitreiking van de Marketing Excellence Award 09.
Sensation werd gekozen door de vakjury en het publiek. De andere kanshebbers voor de Marketing Excellence Award voor de marketingorganisatie van het jaar waren Bol.com en G-Star. In de categorie Innovatie viel de keuze op Dwarsligger en in de categorie Connected Customer sleepte Marktplaats.nl de award in de wacht. In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Fishes tot winnaar uitgeroepen.
...
lees meer
Op bedrijventerreinen gaat enorm veel energie
verloren, blijkt uit een quickscan van het Platform energietransitie Gebouwde
Omgeving (PeGO). Het goede nieuws is dus dat er veel valt te besparen: ca. 60
petajoule, ofwel het totale jaarlijkse energiegebruik van minstens 600.000
Nederlandse huishoudens, wat gelijk staat aan ruim 1,2 miljard euro. Veel van
de maatregelen die nodig zijn om deze besparing te realiseren, kunnen binnen
twee tot vijf jaar worden terugverdiend.
...
lees meer
Den Haag heeft nog veel werk te verzetten wil Nederland weer een groen gidsland worden. Dat stelt Maurits Groen (55) , een van de veteranen van de duurzame lobbybeweging. ‘Uit zelfvoldaanheid zijn we in slaap gevallen.’
...
lees meer
Elke werknemer in Nederland moet voortaan zijn of haar eigen EcoBudget krijgen. Op die manier kunnen mensen op ieder moment zien hoe duurzaam de werkzaamheden zijn die hij of zij verricht. Door duurzaamheid te koppelen aan beloning kunnen werkgevers en werknemers concreet bijdragen aan een beter milieu en er zelf beter van worden, want een beter milieu is beslist nodig.
...
lees meer
Met 150.000 medewerkers, 30.000 voertuigen en 40 vliegtuigen heeft TNT de ambitie het eerste CO2-neutrale transportbedrijf ter wereld te worden. Carin ten Hage, bij TNT verantwoordelijk voor het mondiale klimaatbeleid, heeft er een flinke kluif aan. ‘We zijn er nog lang niet, maar op korte termijn kunnen we al veel doen.’
...
lees meer
Staatssecretaris Heemskerk heeft de kamervragen beantwoord die zijn gesteld door de leden Ortega-Martijn en Voordewind over het rapport van Oxfam Novib, waaruit blijkt dat slechts 15 procent van alle chocoladeletters in Nederlandse winkels duurzaam is geproduceerd.
...
lees meer
De Nyenrode Business Universiteit en de Vrije Universiteit hebben de MBA-module ‘Duurzaamheid en Innovatie’ ontwikkeld, die in september 2010 van start gaat. Dit heeft prof. dr. Marcel Creemers, programmadirecteur van het NyVU MBA, gisteren aangekondigd tijdens het lustrumseminar “Duurzaamheid in de financiële en agro/food wereld”, ter gelegenheid van het tienjarig bestaan van het programma. De module is ontwikkeld naar aanleiding van vragen uit de markt, en is onderdeel van het NyVU Modulair Executive MBA. Deze wordt sinds 1999 door de twee universiteiten gezamenlijk aangeboden.
...
lees meer