Heineken announces 10 year Brewing a Better Future Sustainability Plan

Heineken N.V. announced a new, 10 year Sustainability agenda and goals. The commitments and plans were outlined in Amsterdam as part of a symposium on sustainable development. The company’s new approach to sustainability is characterised by an integrated ‘green’ vision for all aspects of its operations. It has set clear targets and adopted innovative ways at looking at its business processes. With its new agenda, Heineken recognises the role it should play in creating a better future and delivering across all its operations. ... lees meer

Campagne Stop Kinderarbeid – School, de beste werkplaats

Onlangs lanceerde de campagne ‘Stop kinderarbeid – School, de beste werkplaats’ een wereldwijde petitie in de aanloop naar de internationale kinderarbeidconferentie die op 10 en 11 mei a.s. in Den Haag plaatsvindt. De petitie dringt aan op een fundamentele verandering in de internationale aanpak van kinderarbeid. De conferentie richt zich op de aanpak van de ergste vormen van kinderarbeid. ‘Stop Kinderarbeid’ is echter van mening dat de tijd gekomen is voor een wereldwijd actieplan tegen alle vormen van kinderarbeid die kinderen uit school houdt en/of hun gezondheid schaadt. Verder moeten ondernemers worden verplicht om geen gebruik te maken van kinderarbeid, ook niet in hun toeleveringsketen. ... lees meer

SNS REAAL publiceert online jaarverslag verantwoord ondernemen 2009

Gisteren publiceerde SNS REAAL haar jaarlijkse rapportage over verantwoord ondernemen. De rapportage is alleen digitaal beschikbaar op www.snsreaal.nl om het papierverbruik verder te reduceren. SNS REAAL wil de beste zijn in het winnen, helpen en houden van klanten en streeft daarbij naar duurzame relaties, niet alleen met klanten maar ook met andere relaties in de maatschappij. In haar jaarverslag verantwoord ondernemen over 2009 verduidelijkt SNS REAAL haar keuzes, prestaties en de effecten hiervan op mens en milieu. ... lees meer

Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade groeit 43 procent in 2009

De retailwaarde van producten met het Max Havelaar keurmerk voor Fairtrade is in 2009 met 43 procent gestegen ten opzichte van 2008. Dit blijkt uit de jaarcijfers voor de Nederlandse markt van Stichting Max Havelaar. De resultaten sluiten nauw aan bij de uitkomst van het onderzoek dat NCDO op 31 maart 2010 publiceerde waaruit bleek dat in 2009 bijna 40% van de Nederlandse huishoudens één of meerdere fairtrade levensmiddelen kocht. ... lees meer

Duurzaam Schiphol in kaart gebracht

Vanaf vorige week presenteert Schiphol haar belangrijkste duurzame initiatieven op een drie dimensionale kaart op www.schiphol.nl/cr . Op deze kaart is in een oogopslag te zien welke duurzame initiatieven er op de luchthaven zijn en op welke locatie ze plaatsvinden. ... lees meer

Natuur en Milieu en leasesector maken wagenparken versneld zuinig

Ã?thlon Car Lease, Business Lease en ING Car Lease ondertekenen als eerste Nederlandse autoleasebedrijven een contract met Stichting Natuur en Milieu waarin zij afspraken maken hun wagenparken aanzienlijk veel zuiniger te maken. De Vereniging van Nederlandse Autoleasemaatschappijen (VNA) steunt het initiatief en roept alle Nederlandse leasebedrijven op ook deze Cleaner Car Contracts te tekenen. ... lees meer

Saxion biedt nieuwe leergang Duurzaam Ondernemen aan

Saxion biedt nieuwe leergang “Duurzaam Ondernemen in de Praktijk” aan. Nu steeds meer ondernemers zich bewust zijn van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid dringt de vraag – hoe – daar vorm aan te geven zich steeds meer op. Deze nieuwe leergang komt dan ook vooral aan deze “hoe” vraag tegemoet. Door middel van het uitwerken van opdrachten in de eigen organisatie ontwikkelt de deelnemer aan de leergang zelf een aanzet tot de verdere implementatie van maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen. ... lees meer