Dierenbescherming beloont Super de Boer

Super de Boer mag het kenmerk ‘Beter Leven’ van de Dierenbescherming verder doorvoeren in haar assortiment. Nadat de supermarktketen vorig jaar als eerste in Nederland het logo aan haar Scharrelplus ei mocht verbinden, is vanaf 7 maart ook het hele assortiment biologisch vlees voorzien van het kenmerk ‘Beter Leven’ met drie sterren. ... lees meer

Nieuwe huisbankier moet maatschappelijk verantwoord ondernemen

Maandag maakte de regering bekend dat Royal Bank of Scotland (RBS) de nieuwe huisbankier van de Nederlandse overheid wordt. De ChristenUnie wil dat het Nederlandse beleid voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) uitgangspunt is op onderwerpen als klimaat, mensenrechten, arbeidsrechten en wapens voor de RBS. Ook het beloningsbeleid van de managers valt hieronder. ... lees meer

Greenpeace feliciteert Philips met grote stap voorwaarts

Greenpeace is blij met de aankondiging die Philips vandaag doet om financiële verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen afgedankte apparaten. De elektronicagigant ondersteunt – net als zoals Sony, Nokia en andere bedrijven – dat producenten gestimuleerd moeten worden schoner te produceren: zij moeten zelf betalen voor inzameling en recycling van hun eigen apparaten. Het bedrijf wil af van de verwijderingsbijdrage die door de consument betaald wordt. Met die bestaande regeling van de verwijderingsbijdrage worden producenten niet gestimuleerd om groenere apparaten te maken. ... lees meer

Fishes diepvries heekfilet is het 250e MSC-product in Nederland

Het aantal producten met het keurmerk van het Marine Stewardship Council (1) neemt explosief toe. Zo ook in Nederland waar inmiddels het 250e product is gecertificeerd. Het is de Kaapse heekfilet naturel uit Zuid Afrika, onderdeel van de gehele Fishes diepvrieslijn. Naast de heekfilet naturel is er ook de gepaneerde heekfilet. Verder bestaat het diepvriesassortiment uit Thaise viskoekjes, de zalmburger uit Alaska en de visnuggets. Fishes (2) is een vispionier uitgegroeid van unieke viswinkelketen naar visgroothandel “nieuwe stijl, met een snel groeiend en vernieuwend MSC-assortiment. ... lees meer

Lidl-baas erkent grote fouten

Lidl komt met een offensief om zijn asociale imago aan te pakken. ‘Wij hebben grote fouten gemaakt.’ Bestuursvoorzitter Robin Goudsblom kondigt aan dat het bedrijf zich meer gaat bezighouden met milieu, de omgang met werknemers gaat verbeteren en eigen fouten makkelijker zal toegeven. Goudsblom doet dat in een interview met het Duitse weekblad Spiegel. ‘We hebben de laatste jaren gemerkt dat onze maatschappelijke rol van steeds groter belang wordt. Omdat wij een strak aangestuurd bedrijf runnen, kunnen we daar snel op inspringen. En omdat we een groot bedrijf zijn, zetten we daarmee de maatstaf voor anderen’, aldus Goudsblom. ... lees meer