Op 31 maart 2010 hebben FMO’s algemeen directeur Nanno Kleiterp en Rabobank voorzitter Piet Moerland een ‘Letter of Understanding’ getekend die de samenwerking tussen de twee financiële instellingen verder versterkt op het gebied van voedsel en agribusiness, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzame energie. Zowel FMO als Rabobank hebben aangegeven duurzame ontwikkeling en duurzaamheid te willen integreren in hun bedrijfsstrategie. Het gezamenlijke doel is het aanmoedigen van klanten bij de duurzame uitvoering van hun bedrijfsvoering. Door middel van het beschikbaar stellen van kennis en innovatieve producten willen ze hun klanten stimuleren.
...
lees meer
Bij technisch dienstverlener Imtech is maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen (mvo) een integraal onderdeel van de strategie. In 2005 maakte Imtech een begin met mvo. Dat resulteerde in 2006 in een `steering committee` en in 2007 in het verzoek aan adviesbureau DHV om mvo binnen de organisatie handen en voeten te geven. Tevens werden in dat jaar zes actiepunten opgesteld
...
lees meer
Office Depot, een vooraanstaand internationaal leverancier van kantoorartikelen en -diensten, heeft bekendgemaakt dat het een “Green Shop” – een groene webwinkel – heeft opgezet voor zijn merk Viking Direct. Het bedrijf is al sinds 2008 ISO 14001-gecertificeerd en staat bekend om zijn milieuvriendelijke beleid.
...
lees meer
Océ, een internationaal leider op het gebied van digitaal printen en document management, breidt haar aanbod duurzaam papier uit met een CO2 -neutraal geproduceerd papier.
...
lees meer
Vandaag presenteert baggeraar Boskalis zijn eerste duurzaamheidsverslag. Rijkelijk laat? “De sector is niet gewend verantwoording af te leggen.”
...
lees meer
Druk van milieuorganisaties op het bedrijfsleven heeft het maatschappelijk verantwoord ondernemen een flinke stap vooruit geholpen, stelt NWO-onderzoeker Mariëtte van Huijstee. Bedrijven anticiperen op de kritiek van milieuorganisaties. Van Huijstee promoveert op vrijdag 16 april aan de Universiteit Utrecht.
...
lees meer
Sinds kort is dr. Ruud Welten werkzaam bij Saxion als lector Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen in de Hospitality Business. Het lectoraat zoekt een balans tussen zaken doen met winstoogmerk en de toenemende aandacht voor kwalitatieve waarden zoals echtheid, integriteit, zingeving en duurzaamheid.
...
lees meer
De Tweede Kamer heeft gisteren een motie aangenomen waarin de regering wordt opgedragen de mogelijkheden te onderzoeken voor een rechtsbijstandsfonds waarop buitenlandse slachtoffers van onverantwoord maatschappelijk ondernemen door Nederlandse bedrijven een beroep kunnen doen. Het initiatief voor de motie werd genomen door Joël Voordewind van de Christenunie en kreeg de steun van D66, GroenLinks, PvdA, PvdD en de SP.
...
lees meer
Tilburgse ondernemers kunnen zich weer opgeven voor de MVO-prijs Tilburg. Door in te schrijven voor deze prijs kunnen de bedrijven in Tilburg laten zien wat zij doen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daarmee zijn zij een voorbeeld voor anderen. Op www.mvoprijs.nl staat alle informatie hoe Tilburgse ondernemers mee kunnen dingen naar de MVO-prijs. U kunt uzelf of anderen tot 12 juli 2010 opgeven. De uitreiking van de prijs vindt plaats op 7 oktober 2010.
...
lees meer
Is een pak koffie met het Max Havelaar keurmerk verantwoorder dan wanneer er UTZ of EKO op staat? Zeer beslist niet, zegt ontwikkelingseconoom Ruerd Ruben.
...
lees meer
Heineken N.V. announced a new, 10 year Sustainability agenda and goals. The commitments and plans were outlined in Amsterdam as part of a symposium on sustainable development. The company’s new approach to sustainability is characterised by an integrated ‘green’ vision for all aspects of its operations. It has set clear targets and adopted innovative ways at looking at its business processes. With its new agenda, Heineken recognises the role it should play in creating a better future and delivering across all its operations.
...
lees meer
Diversey, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat het gastheer zal zijn voor een klimaatveranderingstop voor belangrijke Europese zakelijk leiders. Het evenement, dat plaatsvindt op 26 april, zal de aandacht richten op de manier waarop bedrijven en verenigingen over geheel Europa klimaatverandering en de potentiële impact ervan op de wereldeconomie kunnen aanpakken.
...
lees meer