Wereldz.: Podium voor Maatschappelijk Betrokken Ondernemen

Ben je enthousiast over Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO)? Denk, praat en leer dan mee op Wereldz.! Wereldz. laat bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheden die willen starten met- of op zoek zijn naar inspiratie of verduurzaming van hun MBO-programma, kennismaken met elkaar en met de ontwikkelingen in het vak. ... lees meer

Overheid stelt minimale mvo-eisen aan bloemist

Rijksoverheid en gemeenten gaan vanaf 2010 alleen nog maar diensten afnemen van bedrijven die maatschappelijk verantwoord ondernemen. VBW is erin geslaagd om de mvo-eisen die de overheid aan bloemisten stelt minimaal te houden, stelt de brancheorganisatie. ... lees meer

Green technology isn’t delivering

Environmental technologies have yet to prove their financial worth, despite providers’ marketing gloss. Only 16% of green IT offerings that companies use to manage their carbon footprint and sustainability performance have shown any significant sustainability benefits, a new study claims. ... lees meer

Green Order: duurzame standaard voor logistieke sector

Mars Nederland introduceert een nieuw duurzaam initiatief in de logistiek: Green Order. Met Green Order wordt de impact van het bestelgedrag op het milieu voor het eerst meetbaar en zichtbaar voor alle partners in de logistieke keten. Mars Nederland is het eerste voedingsmiddelenbedrijf in Europa dat CO2-uitstoot meet op orderniveau en vermeldt op de pakbon. Capgemini Consulting zal het door Mars ontwikkelde concept vertalen naar een algemeen geaccepteerde standaard voor duurzame logistiek dat door alle marktpartijen in de logistiek geadopteerd kan worden. Kuehne + Nagel zorgt ervoor dat de juiste CO2-waardes op de vrachtbrief worden afgedrukt. ... lees meer

Bedrijven zetten investering in duurzaam ondernemen verder

Meer dan de helft van de marketeers is van oordeel dat zijn bedrijf op korte termijn zijn investeringen in duurzaam en sociaal verantwoord ondernemen zal opdrijven. Dat blijkt uit een onderzoek van de American Marketing Association. De onderzoekers stellen daarbij dat het voor bedrijven belangrijk is om hun zakelijke en duurzame objectieven intern op één lijn te plaatsen, met een engagement van het management en de medewerkers, vooraleer die doelstellingen extern worden gecommuniceerd. ... lees meer