De finalisten voor de prijs van de duurzaamste MKB-er van Eindhoven zijn bekend. Het publiek heeft tot 18 augustus kunnen stemmen op de favoriet. De drie hoogst scorende ondernemers zijn nu door naar de finale. De drie finalisten zijn (in willekeurige volgorde): Bloemsierkunst De Klerk BV, onderhoudsgroep Liebregts BV en dansschool Step by Step. Een onafhankelijke jury gaat uit deze drie de winnaar van de MVO-prijs Eindhoven 2009 kiezen. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats tijdens de Regio Business Dagen op dinsdag 8 september 2009 om 16.00 uur op het speciaal ingericht MVO-plein in het Beursgebouw. Voorafgaand aan de prijsuitreiking gaan wethouder Erik van Merrienboer van de gemeente Eindhoven en Paul van Seters (professor of Globalization and Sustainable Development aan de TiasNimbas Business School) nader in op de meerwaarde van MVO.
...
lees meer
Het energieconcern Eneco gaat Ad van Wijk, in de rol van Sustainability Counsel, inschakelen om advies te geven op het gebied van duurzaamheid.
...
lees meer
“KLM wil als sectorkoploper ook in economisch zware tijden blijven werken aan duurzaamheid en innovatie.” Met die boodschap heette President-directeur Peter Hartman van KLM milieuminister Cramer welkom bij haar werkbezoek aan de luchtvaartmaatschappij. “Wij maken werk van duurzaamheid en zijn voortvarend bezig om de woorden uit het sectorakkoord “Mobiliteit, Logistiek en Infrastructuur 2008 – 2020″ in daden om te zetten,” aldus Hartman.
...
lees meer
In markten die onder druk staan, is onderscheidende communicatie een zeer belangrijk middel om te kunnen blijven groeien. Dat geldt ook voor het mkb. Bij effectieve communicatie gaat het tegenwoordig om de drie i’s: inhoudelijk relevant, interactief en de identiteit van het bedrijf.
...
lees meer
Uit eten in biologische restaurants wordt almaar populairder. Ook bedrijfskantines schotelen hun bezoekers steeds vaker hapjes en drankjes van biologische makelij voor. Maar wie controleert of alle producten echt biologisch zijn?
...
lees meer
Bij een groen tapijt denken we doorgaans aan een mooie grasmat, want thuis op de vloer wekt de felle kleur eerder weerzin op. Toch hoopt tapijtgigant Desso straks louter nog ‘groene’ vloerkleden uit te rollen. “Uiteraard in alle mogelijke kleuren”, lacht topman Stef Kranendijk. “Maar wel honderd procent duurzaam en weer helemaal opnieuw te gebruiken.”
...
lees meer
De meeste banken nemen het niet zo nauw met ethisch ondernemen. Ook Fortis, ABN Amro en ING, alledrie met belastinggeld gered, gaan niet vrijuit. Zo kan het gebeuren dat de Nederlandse staat investeert in clusterbommen.
...
lees meer
Despite countless indicators that today’s “battered consumer” is seeking deep discounts and shopping for necessities only, consumer demand for environmentally friendly products is on the rise, according to National Geographic and Globescan’s 2009 Greendex survey of consumers in 17 countries.
...
lees meer
DHV is partner geworden van het wereldwijde Water Footprint Network om zo samen met overheden, kennisinstellingen en andere bedrijven te kijken naar de duurzaamheid van ons watergebruik.
...
lees meer
De economische malaise lijkt weinig invloed te hebben op bio: de omzet aan biologische levensmiddelen in de upermarkten is in het eerste half jaar van 2009 met 10 procent gestegen, tegenover een omzetgroei van 2,9 procent voor de omzet van supermarkten in het algemeen. Al sinds de omzetcijfers worden gemeten, zo’n tien jaar geleden, groeit de bio omzet sneller dan de totale omzet in levensmiddelen.
...
lees meer
De Postcode Lottery Green Challenge heeft dit jaar een record aantal inzendingen van duurzame ideeën ontvangen. Het aanmeldformulier op de website is wereldwijd door 313 mensen volledig ingevuld, waarvan 102 in de categorie Energie, 37 Lifestyle, 25 Mobiliteit, 24 Design en 18 ICT. Vorig jaar dongen 235 ideeën mee. De inzenders maken kans op de hoofdprijs van 500.000 euro om een product of dienst op de markt te brengen, dat CO2-uitstoot aantoonbaar vermindert. Bovendien zijn dit jaar voor het eerst twee extra prijzen van 100.000 euro te winnen voor de ideeën die volgens de jury ondersteuning verdienen.
...
lees meer
De cradle to cradle filosofie is sterk in opkomst in de groene sector. Recessie of geen recessie, milieu en duurzaamheid staan centraal bij hoveniers en groenvoorzieners. Dit blijkt uit het Marketingrapport Hoveniers en groenvoorzieners 2009 van Van Es Marketing Services. Het rapport geeft een onafhankelijk, actueel en compleet overzicht van marktontwikkelingen in de groensector.
...
lees meer