MVO wederom belangrijke marketingtopic

Marketingprofesssionals zien authenticiteit als dé marketingtrend van dit moment. Social media komen pas op de tweede plaats en MVO/duurzaamheid op de derde plaats. Dat blijkt uit het grote Berenschot/MarketingTribune-marketingtrendonderzoek. ... lees meer

INTERFACE oprichter en voorzitter Ray Anderson overleden

‘Interface en de wereld hebben vandaag een groot man verloren’, aldus Dan Hendrix, President en Chief Executive Officer van Interface. Hij maakte maandag bekend dat Ray C. Anderson een 20-maanden durende strijd tegen kanker heeft verloren. Anderson stierf in zijn huis in Atlanta, omringd door zijn familie. Hendrix: ‘Ray was en blijft het hart en de ziel van ons bedrijf. Zijn iconische geest en baanbrekende visie zijn niet alleen zijn erfenis, maar vooral onze toekomst. We zullen Ray eren door zijn visie in leven te houden en het bedrijf op zijn koers te laten voortvaren.’ ... lees meer

Maximaal rendement uit duurzame bedrijfsvoering halen

Elk bedrijf wil meedoen aan maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Maar anno juli 2011 bestaat er nog steeds veel onduidelijkheid omtrent deze term. Bovendien is onderwijsmateriaal schaars waarin MVO direct gerelateerd wordt aan kansen en bedreigingen, risico’s en financiële prestaties. Auteur Egbert Dommerholt heeft hierop ingespeeld. Vanaf vandaag is de allereerste editie van Kansen en bedreigingen van duurzaam ondernemen verkrijgbaar. ... lees meer

MVO is geen bijzaak voor coöperaties

Coöperatieve ondernemingen zien maatschappelijke verantwoordelijkheid niet als bijkomstigheid, maar als vertrekpunt. Ook de Nationale Coöperatieve Raad voor land- en tuinbouw (NCR) heeft Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog op de agenda staan. ... lees meer

Wereldrecordpoging vormt start grote campagne duurzaamheid

Een groep van 30 organisaties gaat op 27 Juli 2011 een nieuw wereldrecord in Bloemendaal aan Zee neerzetten. De actie is een initiatief van het van oorsprong Twentse bedrijf Asito en geeft het startsein voor een grote campagne omtrent duurzaamheid. Doel is om 1.000.000 mensen bewust te maken van milieuvriendelijk leven. De campagne wordt gesteund door allerlei instanties uit het hele land waaronder de gemeente Almelo, Gorinchem, Proctor & Gamble, Centraal Museum Utrecht en de Climate Neutral Group. ... lees meer

Interbrand presenteert eerste ranglijst van duurzame merken

Toyota (nr. 1), 3M (2) en Siemens (3) zijn de aanvoerders van de wereldwijde “Best Global Green Brands” ranglijst van Interbrand. Het merkenadviesbureau, dat in Amsterdam sterk vertegenwoordigd is, publiceert hiermee haar eerste lijst op basis van uitsluitend “groene” criteria. Voor deze ranglijst werd enerzijds uitgegaan van de publieke perceptie van duurzame merken en anderzijds de daadwerkelijke groene prestaties van die merken, zoals blijkt uit algemeen beschikbare informatie en gegevens. ... lees meer