MVO daalt op de marketingagenda

Bijna 50% van de marketeers noemt het effectief benutten van social media als prioriteit. Maar de mogelijkheid tot dialoog met de klant wordt vooralsnog onderbenut. MVO daalt in prioriteit naar plaats 7. Dat blijkt uit het negende Marketingtrendonderzoek van Berenschot, dat vandaag gepresenteerd wordt tijdens De Marketing Dagen in de Jaarbeurs in Utrecht. Meer dan 700 marketeers gaven hun mening. ... lees meer

Biodiversiteit komt op de agenda bij bedrijven

De verantwoordelijkheid voor de biodiversiteit wordt meer en meer een onderdeel van het bedrijfsleven. Bedrijven raken betrokken bij natuurbescherming en betalen vaker mee aan natuurbeheer in de buurt van hun productielocaties. Bij het verduurzamen van de productie speelt het onderwerp biodiversiteit nog vooral bij de directie. Op hun duurzaamheidsagenda krijgt het aandacht, maar bedrijven weten de voornemens op de werkvloer nog weinig handen en voeten te geven. Dat blijkt uit onderzoek van LEI Wageningen UR. ... lees meer

Hans Wijers, voorvechter duurzaamheid, onderscheiden

Eén van de grondleggers van de groene economie. Een leider met een groot maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel. Een visionair die zijn ideeën over duurzaamheid in de praktijk toepaste. Met die typeringen werd namens minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (EL&I) afscheid genomen van Hans Wijers, scheidend topman van AkzoNobel en oud-minister van het ministerie van Economische Zaken. ... lees meer

Hans Biesheuvel reikt eerste Super Supermarkt Keurmerken uit

Gisteren zijn de eerste Super Supermark Keurmerken -SSK- uitgereikt tijdens de dag van het Vakcentrum. Het SSK is een nieuw label voor zelfstandige supermarktondernemers die duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In Nederland zijn er 4.408 supermarkten waarvan 42 procent door zelfstandig ondernemers wordt gevoerd. ... lees meer

Unilever rapporteert over voortgang Sustainable Living Plan

Unilever heeft een rapport gepubliceerd over de voortgang die is geboekt ten aanzien van de doelstellingen in haar Unilever Sustainable Living Plan. Het plan, gepubliceerd in november 2010, is baanbrekend omdat Unilever zich daarmee verantwoordelijk stelt voor haar milieu-impact binnen de gehele waardeketen, vanaf de grondstoffeninkoop tot en met het gebruik van de producten door consumenten bij het koken, schoonmaken en wassen. ... lees meer

Consumenten verwachten duurzaamheid van duurdere modebedrijven

De meeste Nederlanders verwachten dat milieuproblemen en slechte arbeidsomstandigheden vaak voorkomen in de kledingindustrie. Ze hebben echter geen idee welke merken het wel en niet goed doen. Dat blijkt uit het vandaag verschenen Ã??DuurzaamheidkompasÃ??. Consumenten gaan er gevoelsmatig vanuit dat duurdere merken hun zaken op orde hebben: “Ik hoop dat als ik veel geld neerleg voor een kledingstuk, er ook een aandeel gaat naar duurzaamheid. Anders kan ik beter voor goedkoop gaan”. ... lees meer

MVO-industrie maakt route bekend naar 30% energiebesparing

De Margarine, Vetten en Oliën-sector (MVO) heeft de Routekaart naar 30% energiebesparing aangeboden aan de Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie, drs. M.J.M. Verhagen. De sector, vertegenwoordigd door het Productschap MVO, heeft met ondersteuning van Atos Consulting deze Routekaart opgesteld. ... lees meer

Een derde van het MKB wil investeren in duurzame energie

Al enige jaren heerst het idee dat investeren in duurzame energie nagenoeg rendabel is. Onderzoek van Panteia/EIM laat zien dat er binnen het MKB serieuze interesse is om te investeren in duurzame energie, in het bijzonder in zonne-energie. Een derde van het MKB wil namelijk in de komende 3 jaar investeren in duurzame energie. Driekwart van deze groep ondernemers wil dat vooral doen in zonnecollectoren. ... lees meer