Groen geld verdienen is goed geld verdienen. Dat is een van de conclusies van de Monitor Groen Geld Verdienen die de Economic Board Utrecht op 31 oktober heeft gepresenteerd. Groot potentieel Uit de monitor blijkt dat er een enorm potentieel is voor ondernemers. De wereldwijde groene markt neemt jaarlijks snel in omvang toe. Een van […]
...
lees meer
“Duurzaamheid is geen marketing.” Dat is de overtuiging van topman Paul Polman van Unilever. “Als een bedrijf deze weg niet inslaat, verliest het uiteindelijk de strijd, is zijn opvatting. “Zonder de winstgevendheid uit het oog te verliezen. Het lijkt tegenstrijdig, maar dat kan goed samengaan. De reden waarom wij als Unilever bestaan is om de […]
...
lees meer
Oprichter Karl-Henrik Robert, spreekt op het Nationaal Sustainability Congres op 21 november 2013. Hij is een van de leden van het duurzaamheidsexpertteam dat Interface – de grootste tapijttegelfabrikant ter wereld – heeft geadviseerd in haar duurzaamheidsstrategie. Hoe The Natural Step heeft bijgedragen aan deze ook zakelijke succesvolle duurzaamheidsstrategie is te lezen in de onlangs verschenen […]
...
lees meer
De horecaformules die in de top 100 van beste Horecabedrijven van Misset Horeca staan, zetten steeds meer in op duurzaamheid bij de inkoop van food en beverage. Dat blijkt uit een onderzoek van Misset Horeca. Groene salades zitten in de lift. Net als streekgerechten, biologisch en fairtradeproducten. Naast de regionaliseringstrend is de hang naar gebruik […]
...
lees meer
Het Cradle to Cradle Products Innovation Institute heeft een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek geïnitieerd dat is bedoeld om naast de maatschappelijke voordelen ook de zakelijke voordelen van Cradle to Cradle Certified in kaart te brengen. De resultaten van dit onderzoek zullen naar verwachting op 29 november a.s. worden bekendgemaakt, na te zijn geverifieerd door wetenschappers van […]
...
lees meer
“Wil Nederland een rol van betekenis blijven spelen in de wereldeconomie, dan hebben we een stevig groen innovatiebeleid nodig”, aldus het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in een recente aanbeveling. Tijdens het veertiende Nationaal Sustainability Congres (NSC) op 21 november buigen sprekers als Wiebe Draijer (voorzitter SER) en Marga Hoek (directeur De Groene Zaak) zich […]
...
lees meer
De vijf finalisten van de Sustainability Challenge 2013 zijn bekend. In het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam bepaalden Unilever, PostNL Pakketten, Koninklijke BAM groep, Vitens en Alliander vrijdagavond welke vijf oplossingen voor duurzaamheidsvraagstukken die ons allen raken naar de finale van de toonaangevende competitie gaan. Voor Alliander bedacht team Glocal een manier om […]
...
lees meer
De Sustainability Challenge 2013 is de studentencompetitie voor het oplossen van duurzaamheidsvraagstukken. Jong talent gaat bij vijf grote Nederlandse bedrijven aan de slag met actuele vraagstukken die ons allen raken. Tijdens de Sustainability Challenge 2013 gaan honderd studenten en recent afgestudeerden met kennis van duurzaamheid twee maanden lang aan vijf uitdagingen van vijf bedrijven werken. […]
...
lees meer
Bijna 30 stakeholders namen op 14 oktober deel aan de stakeholderdialoog ‘Toekomst- en duurzaamheidsvisie VNCI’. Doel van deze bijeenkomst was om stakeholders te betrekken bij de ontwikkelingen in, en de toekomstvisie van de chemische industrie. Duurzaamheid was hierbij het centrale thema. Dit ook in relatie tot het volgend jaar te verschijnen duurzaamheidsrapport van de Nederlandse […]
...
lees meer
Ruim twee jaar geleden startte Greenpeace de internationale Detox-campagne. Honderdduizenden (mode)bewuste consumenten riepen sindsdien hun favoriete kledingmerken op gifvrij te produceren. En met resultaat: zeventien kledingproducenten beloofden het roer om te gooien en samen met Greenpeace het gebruik en de dump van gifstoffen een halt toe te roepen. De afspraken waren ambitieus: het uitbannen van […]
...
lees meer
Rarely does one come across an individual whose achievements and modesty are in complete contrast to each other. In a world where every news and every move is a speaking point, Dr Karl-Henrik Robèrt is a wonderful misfit. Yet, this contrast is something that comes rather naturally to Dr Roberts, just like the Natural Step […]
...
lees meer
Bijna driekwart van de familiebedrijven in Nederland pleit voor een gedragscode voor goed bestuur bij private ondernemingen. Dit is een van de uitkomsten van een onderzoek naar goed ondernemingsbestuur bij familiebedrijven. Dit onderzoek van Nyenrode Business Universiteit, Baker Tilly Berk en ING is uitgevoerd in het kader van de ‘Dag van het Familiebedrijf’ op 11 […]
...
lees meer