De kwaliteit van leven in Nederland is hoog. Nederlanders zijn over het algemeen tevreden over hun materiële en sociale omstandigheden. De manier waarop we deze levenskwaliteit bereiken, lijkt echter geen stand te kunnen houden voor volgende generaties en veroorzaakt bovendien milieuproblemen in binnen- en buitenland. Bij het duurzaam houden van Nederland en het efficiënt om […]
...
lees meer
The first circular economy work wear garments developed as a result of the EcoProFabrics initiative are set to be used by key European businesses later this month at a special event for the first EcoProFabrics customers, hosted by Royal HaskoningDHV. The event marks a significant milestone in the three-year project which aims to introduce 30,000 […]
...
lees meer
Prins Carlos de Bourbon de Parme (Directeur INSID) daagt generatie Y uit om hun visie te geven op de kansen voor een circulaire economie in Nederland. In aanloop naar het Nederlands voorzitterschap van de Europese Unie in 2016, waar circulaire economie een belangrijk thema zal zijn, maakt de Prins een ronde door het land om […]
...
lees meer
The World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) has launched new research, Reporting Matters 2014, showing that the quality of corporate non-financial reporting amongst leading companies is improving, and while there is a great diversity of approaches in the reports reviewed, sustainability reporting is the norm for the world’s leading companies. The research sample, composed […]
...
lees meer
Jumbo Supermarkten introduceert als eerste retailer van Nederland klimaatneutrale koffie. Door een uniek programma in Ethiopië, in samenwerking met Stichting Max Havelaar, kunnen Jumbo klanten vanaf maandag 24 november bewust genieten van uitstekende kwaliteit koffie, die niet alleen biologisch en Fairtrade gecertificeerd, maar ook klimaatneutraal is. Het huismerk assortiment klimaatneutrale koffie bestaat uit filterkoffie, koffiebonen, […]
...
lees meer
De Nederlandse overheid en tien bedrijven en organisaties slaan de handen ineen voor groenere en schonere vakantiebestemmingen wereldwijd. Vandaag hebben minister Kamp en staatssecretaris Mansveld daartoe de Green Deal Duurzaam Toerisme ondertekend, evenals de directeuren van onder meer TUI Benelux, Corendon en Zoover. Om in de toekomst tijdens vakanties te kunnen genieten van authentieke tradities, […]
...
lees meer
Afgelopen vrijdag is de winnaar gekozen van de businessplan competitie van Ondernemen Zonder Grenzen (OZG) 2014. In een spannende finale in de Van Nelle fabriek in Rotterdam gingen negen finalisten de strijd met elkaar aan voor de publieks- en juryprijs. Rudi Dieleman van PectCof, een start-up die uit de industriële koffie afvalstroom waardevolle voedingsingrediënten haalt waaronder pectine, […]
...
lees meer
Via Vandebron koop je duurzame energie rechtstreeks van een onafhankelijke producent, zonder tussenkomst van een traditioneel energiebedrijf. Het innovatieve bedrijf is dit jaar opgericht en groeit als kool. Volgens juryvoorzitter Ton van Mil komt dat omdat “de vier oprichters zeer verschillende achtergronden en persoonseigenschappen hebben die een uitstekende symbiose vormen. Ze doen alle vier precies […]
...
lees meer
Dertien Nederlandse organisaties stellen vandaag tijdens de Cookstoves Future Summit een doel: het gezamenlijk realiseren van 10 miljoen schone kooktoestellen in ontwikkelingslanden in de komende drie jaar. Nederland sluit zich hiermee aan bij de ambitieuze doelen van de Global Alliance for Clean Cookstoves. Als enige land ter wereld laat Nederland een samenwerking tussen private, publieke […]
...
lees meer
Energiebedrijf Vandebron heeft de jaarlijkse Join Our Core competitie gewonnen. Join Our Core is Ben & Jerry’s en Ashoka’s internationale competitie om jonge ondernemers met een duurzaam bedrijfsmodel te helpen. De finale van dit jaar vond plaats in Londen, Singapore en Tokyo waar de jonge ondernemers uit elf landen (Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nederland, Zweden, Denemarken, […]
...
lees meer
NS is winnaar van De Kristal 2014, de prijs voor het meest transparante MVO-jaarverslag van Nederland. E.ON ontving de prijs voor de grootste stijger op de Transparantiebenchmark en Unilever een prijs voor de onderneming die het meest creatief en innovatief omgaat met het transparant maken van haar maatschappelijke effecten op de samenleving. Dat maakte de jury vandaag (20 november) bekend […]
...
lees meer
The UN Global Compact today launched an innovative programme to help move sustainability issues from the backroom to the boardroom, so that companies can better manage risk and opportunities for growth by developing solutions that respond to the future demands of people and needs of the planet. As the first of its kind, the Global […]
...
lees meer