Coalitie Betere Reclame wil reclame meer maatschappelijke impact geven

Reclame kan maatschappelijke vooruitgang voeden én bijdragen aan een betere wereld, door mensen te inspireren en aan te spreken. De wereld verandert ten goede wanneer reclame meer betekenisvol wordt ingezet, vinden vier marketingexperts. Samen zijn ze daarom de Coalitie Betere Reclame begonnen. Daarmee willen ze consumenten, marketeers en adverteerders bewust maken van de impact die […] ... lees meer

Unilever releases first-of-its-kind Human Rights Report

Unilever has published its inaugural Human Rights Report.  The report outlines Unilever’s goal not only to respect Human Rights but to actively advance them across all areas of its business. It documents areas where the company has taken significant steps forward, and assesses some of the challenges ahead. Paul Polman, CEO, Unilever said: “Business can […] ... lees meer

Beantwoording kamervragen over governance gap bedrijfsgerelateerde mensenrechtenschendingen

Antwoord van minister Koenders (Buitenlandse Zaken) en minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) op kamervragen van de leden Jasper van Dijk, Gesthuizen en Van Bommel over de governance gap op het gebied van bedrijfsgerelateerde mensenrechtenschendingen. Lees de beantwoording (pdf) ... lees meer

BRAND en Dance for Health winnen Dutch PR MVO-Award 2015

Strategisch campagnebureau BRAND en Dance for Health hebben gisteravond met het project Changing Perspectives – Dans verandert jouw kijk op Parkinson de Dutch PR MVO-Award in de wacht gesleept. Met bijna 1.800 stemmen had het project afgelopen woensdag al de publieksstemming gewonnen. De vakjury sloot zich hier gisteravond bij aan. De prijs bestaat uit €25.000 […] ... lees meer

Rabobank: circulaire economie biedt mogelijk meer dan 80.000 nieuwe banen

Bedrijven die serieus werk maken van circulair ondernemen en daarvoor over eigen grenzen heen kijken en samenwerking zoeken, weten de kansen voor circulair ondernemen te verzilveren. Dat is de ervaring na een jaar Circular Economy Challenge. Vijf automotive bedrijven en drie bedrijven in de voedingsbranche zijn samen met de Rabobank op zoek gegaan naar hoe […] ... lees meer

Ondernemingen onvoldoende transparant over belastingafdracht

Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen zijn nog onvoldoende transparant over hoeveel en waar zij hun belastingen betalen. Dat blijkt uit onderzoek van De Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO). De vereniging bracht gisteren de ‘Tax Transparency Benchmark’ uit. De resultaten van het onderzoek laten weliswaar een sterke vooruitgang zien in het aantal beursgenoteerde bedrijven dat rapporteert […] ... lees meer

Versoepel afvalregels voor circulaire economie

Afval dat (her)gebruikt wordt als grondstof, zou geen afval moeten zijn in de ogen van wet- en regelgeving. Daarvoor pleiten ondernemers uit diverse branches in de nieuwste tablet-Forum, die vandaag is verschenen. De bedrijven vinden dat ze de mogelijkheden voor een circulaire economie niet goed kunnen benutten. Ook VVD-kamerlid Remco Dijkstra wil regelgeving aanpassen aan […] ... lees meer

Deeleconomie: ruim half miljoen huishoudens doen mee

De Nederlandse deeleconomie staat nog in de kinderschoenen: de potentie is wel groot: dit jaar kan het aantal deelnemende huishoudens groeien tot bijna 1 miljoen. Op den duur zou meer dan een kwart van alle huishoudens willen deelnemen aan de deeleconomie. De opbrengsten uit de deeleconomie komen grotendeels terecht bij een kleine groep aanbieders: 10% […] ... lees meer

RICS and United Nations Global Compact in new drive to advance responsible business

The United Nations Global Compact and RICS issued a call to organisations in the land, construction and real estate sector, and those working with them, to take a leading role in global efforts to drive responsible and sustainable business practices.   ‘Advancing Responsible Business Practices in Land, Construction, Real Estate Use and Investment’, was launched […] ... lees meer

Marketing en MVO ontmoeten elkaar bij de klant en het merk

Als marketeers en MVO-managers elkaar meer opzoeken kunnen ze samen betere business creëren. De klant en het merk vormen de verbindende schakels tussen beide werelden. Ondanks verschillen tussen beide disciplines kunnen ze elkaar veel bieden. Dat was de boodschap tijdens de inspiratiebijeenkomst ‘Marketing meets MVO’ op 24 juni van NIMA Wereld Marketeers en MVO Nederland […] ... lees meer