Reclame kan maatschappelijke vooruitgang voeden én bijdragen aan een betere wereld, door mensen te inspireren en aan te spreken. De wereld verandert ten goede wanneer reclame meer betekenisvol wordt ingezet, vinden vier marketingexperts. Samen zijn ze daarom de Coalitie Betere Reclame begonnen. Daarmee willen ze consumenten, marketeers en adverteerders bewust maken van de impact die […]
...
lees meer
Unilever has published its inaugural Human Rights Report. The report outlines Unilever’s goal not only to respect Human Rights but to actively advance them across all areas of its business. It documents areas where the company has taken significant steps forward, and assesses some of the challenges ahead. Paul Polman, CEO, Unilever said: “Business can […]
...
lees meer
Antwoord van minister Koenders (Buitenlandse Zaken) en minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) op kamervragen van de leden Jasper van Dijk, Gesthuizen en Van Bommel over de governance gap op het gebied van bedrijfsgerelateerde mensenrechtenschendingen. Lees de beantwoording (pdf)
...
lees meer
Minister Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) heeft de vragen van kamerleden Maij en Kerstens beantwoord over de conclusie in een Europese rapport dat er wijdverbreid in de EU ernstige uitbuiting van werknemers plaatsvindt. Lees de beantwoording (pdf)
...
lees meer
Strategisch campagnebureau BRAND en Dance for Health hebben gisteravond met het project Changing Perspectives – Dans verandert jouw kijk op Parkinson de Dutch PR MVO-Award in de wacht gesleept. Met bijna 1.800 stemmen had het project afgelopen woensdag al de publieksstemming gewonnen. De vakjury sloot zich hier gisteravond bij aan. De prijs bestaat uit €25.000 […]
...
lees meer
Bedrijven die serieus werk maken van circulair ondernemen en daarvoor over eigen grenzen heen kijken en samenwerking zoeken, weten de kansen voor circulair ondernemen te verzilveren. Dat is de ervaring na een jaar Circular Economy Challenge. Vijf automotive bedrijven en drie bedrijven in de voedingsbranche zijn samen met de Rabobank op zoek gegaan naar hoe […]
...
lees meer
Op 8 juli begint het verwezenlijken van deze ambitie op Schiphol Trade Park, de nieuwe werklocatie aan de A4. In het Fox Theater op Park 20|20 in Hoofddorp komen diverse invloedrijke Nederlanders uit overheid en bedrijfsleven bij elkaar. Daan Roosegaarde presenteert op 8 juli zijn visie op een circulaire samenleving en mede-initiator Prins Carlos de […]
...
lees meer
Nederlandse beursgenoteerde ondernemingen zijn nog onvoldoende transparant over hoeveel en waar zij hun belastingen betalen. Dat blijkt uit onderzoek van De Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO). De vereniging bracht gisteren de ‘Tax Transparency Benchmark’ uit. De resultaten van het onderzoek laten weliswaar een sterke vooruitgang zien in het aantal beursgenoteerde bedrijven dat rapporteert […]
...
lees meer
Afval dat (her)gebruikt wordt als grondstof, zou geen afval moeten zijn in de ogen van wet- en regelgeving. Daarvoor pleiten ondernemers uit diverse branches in de nieuwste tablet-Forum, die vandaag is verschenen. De bedrijven vinden dat ze de mogelijkheden voor een circulaire economie niet goed kunnen benutten. Ook VVD-kamerlid Remco Dijkstra wil regelgeving aanpassen aan […]
...
lees meer
De Nederlandse deeleconomie staat nog in de kinderschoenen: de potentie is wel groot: dit jaar kan het aantal deelnemende huishoudens groeien tot bijna 1 miljoen. Op den duur zou meer dan een kwart van alle huishoudens willen deelnemen aan de deeleconomie. De opbrengsten uit de deeleconomie komen grotendeels terecht bij een kleine groep aanbieders: 10% […]
...
lees meer
The United Nations Global Compact and RICS issued a call to organisations in the land, construction and real estate sector, and those working with them, to take a leading role in global efforts to drive responsible and sustainable business practices. ‘Advancing Responsible Business Practices in Land, Construction, Real Estate Use and Investment’, was launched […]
...
lees meer
Als marketeers en MVO-managers elkaar meer opzoeken kunnen ze samen betere business creëren. De klant en het merk vormen de verbindende schakels tussen beide werelden. Ondanks verschillen tussen beide disciplines kunnen ze elkaar veel bieden. Dat was de boodschap tijdens de inspiratiebijeenkomst ‘Marketing meets MVO’ op 24 juni van NIMA Wereld Marketeers en MVO Nederland […]
...
lees meer