Circulair ondernemen is meer dan iets met afval doen

Veel bedrijven proberen waarde te creëren door de blinde vlekken in het huidige economische systeem te gebruiken. Dat doen ze door het ‘lekken’ van grondstoffen tijdens productie en gebruik te gebruiken als basis voor hun circulaire business modellen. Of door ‘iets’ te doen met afval. Zo gebruiken ze bijvoorbeeld afvalstromen die goedkoper zijn dan ‘normale’ […] ... lees meer

Beantwoording kamervragen over arbeidsomstandigheden textielindustrie Myanmar

Minister Ploumen (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) heeft de kamervragen van het lid Voordewind (ChristenUnie) beantwoord over het bericht «Textielindustrie ontdekt Myanmar: lage lonen, lange dagen en kinderarbeid» (ingezonden 20 februari 2017). Vraag 1 Wat is uw reactie op het bericht «Textielindustrie ontdekt Myanmar: lage lonen, lange dagen en kinderarbeid» en het rapport «The Myanmar Dilemma» van […] ... lees meer

Maersk Line partners with AkzoNobel to drive sustainability

AkzoNobel and leading global container shipping company Maersk Line have signed a strategic sustainability partnership to reduce carbon emissions per container shipped by 10%.  The aim of the partnership – which reflects the mutual ambition of both companies to jointly elevate sustainability in the maritime industry – is to drive positive change in a number […] ... lees meer

Handboek betekenisvol ondernemen op shortlist ‘Managementboek van het Jaar 2017’

Het ‘Handboek betekenisvol ondernemen’ is één van de 5 boeken die op de shortlist gekomen is voor de titel ‘Managementboek van het het Jaar 2017’. Dit is door Managementboek.nl bekend gemaakt. Het boek is geschreven door Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer. Zij schreven dit boek als een handleiding om te ondernemen in de ‘betekeniseconomie’. Maatschappelijke […] ... lees meer

New Study: Marketers Feel Frustrated in Their Desire to Drive More Sustainability Efforts

Sustainability isn’t just a buzzword these days — it’s insurance against reputational risk, the key to new market opportunities, a safeguard against climate change and a critical element for staying competitive. And companies that are resistant to adopting a defined sustainability standards will feel the effects. “Mind the Gap: How Marketers Feel About Sustainability,” a new report […] ... lees meer

Duurzaam idee of initiatief? Doe mee met Duurzame Dinsdag!

De eerste dinsdag van september 2017 is alweer de 19e ‘Duurzame Dinsdag’. Een bijzondere dag waarop duurzame ideeën en initiatieven een podium krijgen in politiek Den Haag. Het kabinet neemt de duurzame dinsdag-koffer in ontvangst met honderden duurzame ideeën en initiatieven uit onze samenleving. De meest duurzame, innoverende en onderscheidende ideeën en initiatieven maken kans […] ... lees meer

AkzoNobel wil tegen 2050 volledig klimaatneutraal opereren

AkzoNobel wil haar duurzaamheidsagenda versnellen door de aankondiging van een nieuwe ambitie. In 2050 wil de onderneming klimaatneutraal zijn en 100% duurzame energie gebruiken. AkzoNobel is al meer dan tien jaar één van de wereldleiders op het gebied van duurzaamheid. Het nieuwe doel onderstreept AkzoNobels overtuiging dat duurzaamheid business is en business duurzaamheid is. “Onze […] ... lees meer

New research from WRI recommends business leaders address unchecked consumption and embrace new business models

The world is on a track to quadruple world GDP by 2050, creating opportunities for business, but also to triple consumption of natural resources, posing significant risks to the environment. Without a change to current business models in which growth is predicated on selling more goods to more people, environmental stresses will pose increasing business […] ... lees meer

Introduceer de Feel Good-factor als nieuwe KPI in organisaties

Esther Sluijs lanceerde recentelijk haar boek de ‘Feel Good-factor’ met het doel om de aandacht voor emotie en gedrag binnen organisaties naar een hoger plan te tillen. Volgens Sluijs kan er op deze manier veel meer duurzame waarde gecreëerd worden. De Feel Good-factor geeft weer hoe groot de emotionele verbondenheid van een organisatie is met […] ... lees meer