The European Commission’s draft monitoring framework for a circular economy, that is currently out for consultation, may benefit from broadening it to include indicators that measure both the progress of the transition process and the effects in the whole product chain (footprints). This proposal is made in a joint discussion paper by the European Environmental […]
...
lees meer
Ethisch verantwoord ondernemen, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan. Duidelijke spelregels ontbreken, dus is het voor een ondernemer onduidelijk of hij de juiste weg heeft gekozen. We zijn het inmiddels eens dat winstmaximalisatie niet langer het hoogste doel is. Ook vinden we het vanzelfsprekend dat bedrijven en instellingen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Maar over de […]
...
lees meer
A worldwide carbon pricing system is needed to safeguard the future of the global economy, and to prevent dangerous levels of global warming, a group of over 200 leading organizations says in a new report from the Carbon Pricing Leadership Coalition (CPLC). CPLC works to expand carbon pricing globally with the aim of covering 25% of […]
...
lees meer
Yesterday more than three hundred representatives from business, government, and non-governmental organisations gathered in Brussels at the European Business Summit to discuss the Sustainable Development Goals and their value for Europe. CSR Europe’s conference at EBS focussed on the role that businesses can play in bringing about positive societal impact while at the same time generating […]
...
lees meer
On World Biodiversity Day, a global network of companies, including Kering, Interserve, Mars and Asda, working together to determine how business can sustain the natural world and its resources, has released the initial stage of their work in developing a metric to help corporates improve their impact on the natural environment. The metric is the […]
...
lees meer
Veel organisaties laten bij de inkoop van producten en diensten eisen aan MVO of duurzaamheidscriteria meewegen. Vaak worden certificaten en keurmerken gevraagd om de kwaliteit van onderdelen van het MVO-beleid aan te tonen. Het is niet altijd duidelijk hoe de verschillende certificaten en keurmerken zich tot elkaar verhouden en waar je op moet letten bij […]
...
lees meer
Eccentrade heeft een van de vier prestigieuze startup-awards gewonnen tijdens The Next Web Conference. De duurzame Nederlandse startup ging naar huis als winnaar van het IMPACT-program. Dit programma deelt een prijs uit aan de internationale startup die met concrete tools of oplossingen een bijdrage levert aan een betere wereld. Koppelt bedrijfsinformatie aan duurzaamheidsdata Eccentrade, opgericht […]
...
lees meer
Bedrijven en organisaties hebben impact op de biodiversiteit. Waar een kantoorpand of parkeerplaats is, staan geen bloemen voor bijen. Andersom ben je afhankelijk van biodiversiteit, in je dagelijks leven maar ook voor hulpstoffen. Denk aan gezonde lucht en schoon drinkwater. De biologische diversiteit is dus een belangrijk onderdeel van de waarde van het natuurlijk kapitaal. […]
...
lees meer
Er wordt veel gedacht, gepraat en geschreven over de circulaire economie, maar in de praktijk van alledag is er nog heel veel te doen. Dat is een korte samenvatting van het grote landelijke onderzoek naar de circulaire economie en de bijbehorende business modellen. Het onderzoek werd in 2016 / 2017 uitgevoerd door een team onder […]
...
lees meer
De Nederlandse chemische industrie kan en wil met de overheid daadkrachtig bijdragen aan de transitie naar een duurzame CO2-arme samenleving, noodzakelijk voor een schone en welvarende toekomst van ons land. Hierbij moet wel voor ogen gehouden worden dat de chemische industrie energie-intensief is en ook in de toekomst veel energie nodig zal hebben. Dat hebben […]
...
lees meer
Seven-in-10 Americans believe companies have an obligation to take actions to improve issues that may not be relevant to everyday business operations, according to the 2017 Cone Communications CSR Study. The study, with benchmark data dating back to 1993, examines not only the consumer attitudes, perceptions and behaviors around corporate social responsibility (CSR), but also […]
...
lees meer
Six years into its ambitious Unilever Sustainable Living Plan, the company today announced its progress in building its ‘Sustainable Living brands’ as they drive value and growth for the business. Sustainable Living brands grew over 50% faster than the rest of the business Delivered more than 60% of Unilever’s growth in 2016 18 Sustainable Living […]
...
lees meer