Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag 12 november jl. bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is. Duurder is niet eerlijker Dat onze kleding in lageloonlanden wordt gemaakt is al lang geen geheim […]
...
lees meer
SunData is de grote winnaar van de 10e ASN Bank Wereldprijs. Met een slimme techniek om meer rendement uit zonnepanelen te halen, sleepte de Amsterdamse start-up op 15 november de jury- en publieksprijs in de wacht. Tijdens een zinderende finale in de Rotterdamse Kunsthal won SunData in de categorie Klimaatbescherming. Somnox, de innovatieve slaaprobot van studenten van TU Delft, won in de […]
...
lees meer
ABN AMRO en EcoChain Technologies gaan samenwerken om zakelijke klanten van ABN AMRO inzicht te geven in de verduurzamingskansen van hun bedrijfsvoering. Een uitgewerkte business case, uitgedrukt in financieel en maatschappelijk rendement, laat zien welke kansen er liggen. Met de methode van EcoChain Technologies worden, naast de milieu footprint, onder andere ook alle grondstof- en […]
...
lees meer
Familiebedrijf Schijvens Corporate Fashion is 10 november 2017 winnaar geworden van de Best Practice Award 2017, een jaarlijkse uitgereikte award van de Fair Wear Foundation (FWF). FWF zet zich in voor goede arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie, in landen waar kleding wordt geproduceerd voor de Nederlandse en de Europese markt. Schijvens heeft bewezen dat het mogelijk […]
...
lees meer
Ieder jaar tijdens de klimaattop publiceren milieuorganisaties de Climate Change Performance Index. Volgens de index van dit jaar blijkt wederom dat landen nog niet voldoende doen om klimaatverandering aan te pakken. En wederom bungelt Nederland in Europa onderaan het lijstje. Tegelijk zijn de koplopers ook juist Europese landen en blijft de EU als geheel in de middenmoot […]
...
lees meer
De ”Marketing Can Change the World Awards’ eren creatief denken waarbij de echte maatschappelijke problemen op een zinvolle manier aangepakt worden. Inzendingen staan open voor alle organisaties of projecten over de hele wereld. Dit jaar behoren campagnes van Heineken en Brabantia tot de genomineerden. The creative good award Publicis voor Heineken Campaign of the year (profit […]
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) leidt tot loyalere klanten. De loyaliteit van klanten – gemeten aan het percentage dat na twee jaar nog steeds klant is – ligt 7% hoger bij bedrijven die in de ogen van hun klanten een grotere maatschappelijke bijdrage leveren. Dat concluderen onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en data-analysebureau MIcompany. ‘Onze bevindingen […]
...
lees meer
TEDxAmsterdam 2017 heeft vijf genomineerde Ideas Worth Doing bekend gemaakt. Deze vijf finalistenmaken kans op de felbegeerde TEDxAmsterdam Award. Op vrijdag 17 november wordt aan het eind van de middag tijdens de negende editie van TEDxAmsterdam in de Stadsschouwburg bekend gemaakt wie de winnaar is. Uit een paar honderd inzendingen met ideeen voor een wereld die One Step Beyondgaat zijn uit een […]
...
lees meer
Om uitvaarten te verduurzamen start op 13 november de Final Footprint Challenge. De challenge is een initiatief van Stichting Duurzaam Afscheid – opgericht door Coöperatie DELA en Yarden Uitvaartorganisatie – en Stichting GreenLeave. De initiatiefnemers roepen mensen met dezelfde ambitie op hun ideeën voor een duurzame uitvaart te delen. Challenge-deelnemers met de slimste ideeën krijgen hulp […]
...
lees meer
Wie krijgt op 21 november de Kristalprijs voor de meest transparante verslaggeving over 2016? De genomineerden zijn nu bekend! Alliander, BAM, Schiphol en Siemens Nederland zijn de genomineerden voor Kristalprijs 2017 Eén van deze bedrijven ontvangt de Kristal uit handen van juryvoorzitter Monika Milz. Naast de Kristal voor de meest transparante verslaggeving zijn er ook prijzen […]
...
lees meer
Shell heeft op het 17de Nationaal Sustainability Congres 2017 in ‘s-Hertogenbosch een nieuwe service gelanceerd, waarmee zakelijke klanten de CO2-uitstoot van hun wagenpark kunnen compenseren. Accenture Nederland maakt als eerste klant gebruik van deze nieuwe dienst. De service is gekoppeld aan de Shell Card en werkt in drie stappen. Allereerst geeft Shell klanten inzicht in […]
...
lees meer
Arla Foods en de Europese Federatie van Voedselbanken (FEBA) hebben een overeenkomst getekend om overtollige producten te doneren via de partners van het FEBA-netwerk in Europa. De overeenkomst formaliseert en bouwt voort op de reeds bestaande partnerschappen tussen Arla Foods en lokale voedselbanken, zoals Fareshare in het Verenigd Koninkrijk, Fødevarebanken in Denemarken en de Nederlandse […]
...
lees meer