New Study: Marketers Feel Frustrated in Their Desire to Drive More Sustainability Efforts

Sustainability isn’t just a buzzword these days — it’s insurance against reputational risk, the key to new market opportunities, a safeguard against climate change and a critical element for staying competitive. And companies that are resistant to adopting a defined sustainability standards will feel the effects. “Mind the Gap: How Marketers Feel About Sustainability,” a new report […] ... lees meer

Duurzaam idee of initiatief? Doe mee met Duurzame Dinsdag!

De eerste dinsdag van september 2017 is alweer de 19e ‘Duurzame Dinsdag’. Een bijzondere dag waarop duurzame ideeën en initiatieven een podium krijgen in politiek Den Haag. Het kabinet neemt de duurzame dinsdag-koffer in ontvangst met honderden duurzame ideeën en initiatieven uit onze samenleving. De meest duurzame, innoverende en onderscheidende ideeën en initiatieven maken kans […] ... lees meer

AkzoNobel wil tegen 2050 volledig klimaatneutraal opereren

AkzoNobel wil haar duurzaamheidsagenda versnellen door de aankondiging van een nieuwe ambitie. In 2050 wil de onderneming klimaatneutraal zijn en 100% duurzame energie gebruiken. AkzoNobel is al meer dan tien jaar één van de wereldleiders op het gebied van duurzaamheid. Het nieuwe doel onderstreept AkzoNobels overtuiging dat duurzaamheid business is en business duurzaamheid is. “Onze […] ... lees meer

New research from WRI recommends business leaders address unchecked consumption and embrace new business models

The world is on a track to quadruple world GDP by 2050, creating opportunities for business, but also to triple consumption of natural resources, posing significant risks to the environment. Without a change to current business models in which growth is predicated on selling more goods to more people, environmental stresses will pose increasing business […] ... lees meer

Introduceer de Feel Good-factor als nieuwe KPI in organisaties

Esther Sluijs lanceerde recentelijk haar boek de ‘Feel Good-factor’ met het doel om de aandacht voor emotie en gedrag binnen organisaties naar een hoger plan te tillen. Volgens Sluijs kan er op deze manier veel meer duurzame waarde gecreëerd worden. De Feel Good-factor geeft weer hoe groot de emotionele verbondenheid van een organisatie is met […] ... lees meer

Better Places uitgeroepen tot meest duurzame reisorganisatie van Nederland

Duurzaamheid en verantwoord reizen worden steeds belangrijker voor reizigers. Om hen te helpen verantwoorde keuzes te maken, legde de internationale vergelijkingssite Rank a Brand 28 reisorganisaties langs de meetlat. De Nederlandse reisorganisatie Better Places werd uitgeroepen tot de meest duurzame reisorganisatie van Nederland en kreeg als enige reisorganisatie een A-label toegekend. Rank a Brand is […] ... lees meer

When sustainability becomes a factor in valuation

Sustainability efforts are material to investors only to the extent they affect cash flows. What matters depends on the industry. Investors and other stakeholders seeking to understand companies’ risks and opportunities increasingly demand to know more about their performance related to sustainability concerns—or more specifically, environmental, social, and governance issues. Companies generally disclose variables that have […] ... lees meer

Bedrijfsleven, vakbonden, maatschappelijke organisaties en overheid bundelen krachten voor duurzame houtketen

Vanmiddag hebben in Den Dolder vertegenwoordigers van de houtsector, de bouw-, meubel- en retailbranches, vakbonden, maatschappelijke organisaties en de overheid in aanwezigheid van de Minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking Lilianne Ploumen, het convenant Bevorderen Duurzaam Bosbeheer ondertekend. Dit convenant is erop gericht om duurzaam bosbeheer te bevorderen en internationaal maatschappelijk verantwoord ondernemen in de […] ... lees meer

PLUS derde jaar op rij Meest Verantwoorde Supermarkt

Wederom mag PLUS de duurzaamheidsvlag uithangen. De supermarkt is namelijk voor het derde jaar op rij verkozen tot Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland. Met een gemiddelde van 7,58 behaalde PLUS de koppositie in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK, in opdracht van Foodmagazine. En dat mag gevierd worden. Hoge cijfers Het onderzoek naar maatschappelijk verantwoord ondernemen gaat […] ... lees meer

AkzoNobel realiseert significante energiebesparing met modernisering chemiefabriek Rotterdam

In het kader van het Energieakkoord tekent AkzoNobel vandaag een 1-op-1 afspraak met het ministerie van Economische Zaken voor de verduurzaming van haar Rotterdamse fabriek. Eerder al tekende AkzoNobel twee soortgelijke afspraken met betrekking tot energiebesparingen in Hengelo en Chemie Park Delfzijl. Het bedrijf is daarmee koploper binnen het Nederlandse Energieakkoord.   AkzoNobel gaat investeren […] ... lees meer