Reaching the Paris climate target requires fully decarbonising heavy commercial transport. Getting there no later than 2050 is not only possible but also financially attractive from a societal perspective. To speed up the pace of change, four companies have formed a coalition and invite others to join. The starting point for the coalition is The Pathways Study: Achieving […]
...
lees meer
Many leading food and drink manufacturers have stepped up efforts to encourage better diets, largely by adopting better policies and publishing more information, according to the 2018 Global Access to Nutrition Index, which measures the efforts being made by the world’s largest food and beverage manufacturers to reduce ill health due to poor diets. Some […]
...
lees meer
Vandaag hebben de lidstaten in het kader van het bredere EU-beleid inzake de circulaire economie een reeks ambitieuze maatregelen goedgekeurd om de EU-afvalwetgeving klaar te maken voor de toekomst. De nieuwe regels – die zijn gebaseerd op de voorstellen van de Commissie in het kader van het in december 2015 gepresenteerd pakket circulaire economie – zullen bijdragen […]
...
lees meer
De Rli is op eigen initiatief een adviestraject gestart over de verduurzaming van de Nederlandse economie, met de energie-intensieve industrie als casus. Centrale adviesvraag is wat de rol van de rijksoverheid is bij de transitie naar een duurzame economie. De raad vraagt zich af wat de aard, omvang en verwachte economische impact van de transitieopgaven […]
...
lees meer
Als eerste Nederlandse reisorganisatie ontving Better Places deze maand het B Corp-certificaat. Met dit keurmerk sluit Better Places zich aan bij de internationale beweging van duurzame bedrijven. Better Places laat zien dat succesvol ondernemen en een positieve bijdrage leveren aan de wereld prima samengaan. Positieve impact B Corp is een internationaal netwerk van Benefit Corporations, […]
...
lees meer
De winnaars van de Agroscoopbokaal 2018 zijn gisteren tijdens een feestelijke bijeenkomst in Beesd bekendgemaakt. Acht ondernemers uit verschillende sectoren (waaronder de biologische) ontvingen de ForFarmers respectievelijk Reudink Agroscoopbokaal vanwege hun uitzonderlijke (technische) resultaten. Yvon Jaspers reikte de bokalen uit. ForFarmers organiseert de uitreiking van de Agroscoopbokalen om ondernemers te onderscheiden voor hun (technische) prestaties […]
...
lees meer
De nieuwe 100% plantaardige biefstuk van Vivera is vanaf half juni verkrijgbaar bij Coop. De supermarktorganisatie juicht de ontwikkeling van haar vaste leverancier voor vleesvervangers toe en laat de Nederlandse markt daarom binnenkort via een opvallende reclamecampagne kennismaken met deze innovatie. Leverancier Vivera neemt als eerste ter wereld een 100% plantaardige biefstuk in productie. De […]
...
lees meer
Philips wil technologische innovatie inzetten als hefboom om de wereld gezonder en duurzamer te maken. Om haar ambitieuze doelstellingen te realiseren heeft Philips in 2016 een programma gelanceerd om te sturen op de verduurzaming van al haar bedrijfsactiviteiten en haar gehele waardeketen. Een van de belangrijkste methoden die worden gebruikt om de uitgangspunten van het […]
...
lees meer
Vandaag presenteerde Prof. dr. Jan Jonker op het ‘Circulaire Economie Festival’ te Nijmegen het werkboek ‘Circulair Organiseren – Werkboek voor het ontwikkelen van een circulair businessmodel’. Met dit werkboek kunnen organisaties concreet aan de slag met het vormgeven van hun eigen circulaire businessmodel. Het werkboek is als ebook vanaf 19 mei gratis online beschikbaar. De […]
...
lees meer
Tijdens de openbare raadsvergadering op vrijdagochtend 25 mei wordt de winnaar van de SER-Scriptieprijs 2018 bekend gemaakt. Drie masterscripties zijn genomineerd: ‘De pre-pack in de Nederlandse praktijk’ van Steffie van den Bosch ‘Passion for Sustainable Fashion’ van Wouter Kuin ‘Leven lang leren, mij een zorg?!’ van Jorien Fase De SER heeft deze prijs ingesteld voor de beste […]
...
lees meer
De klantervaring van het diervriendelijke en duurzamecosmeticabedrijf Lush wordt door Nederlandse consumenten het best gewaardeerd. Dat blijkt uit de Customer Experience Excellence Analysis 2018 van KPMG, waarbij tweehonderd verschillende bedrijven in tien sectoren zijn bekeken. Lush slaagt er volgens het onderzoek in om het productaanbod op hoog niveau te houden, voortdurend te vernieuwen en een persoonlijke […]
...
lees meer
The Oslo Climate Leadership Declaration – signed by the CEOs of Unilever, Leaseplan, IKEA, HP and more – calls for accelerated climate action from companies, through setting science-based targets to help limit global warming to well below twodegrees. Signatories also commit to use their voice as business leaders to inspire their peers, value chains, and policymakers […]
...
lees meer