Vogelenzang – Kook bewust en eet het verschil – Met deze slogan lanceert Stichting Groene Ster Nederland in september 2018 de Groene Sterren Awards, de duurzame variant van de bekende Horeca Ster. Denk je aan biologisch – vegan – duurzaam – Fairtrade – eerlijke visvangst én vooral aan hotspots waar je kunt genieten van een […]
...
lees meer
Nederland Circulair! organiseert in samenwerking met het Rijksbrede Programma Circulaire Economie de Circular Awards 2019. Een zoektocht naar de meest iconische circulaire projecten, producten of ondernemingen die tot de verbeelding spreken en laten zien wat een circulaire economie kan betekenen voor Nederland. Wie ontvangt een Circular Award 2019? Vorig jaar (de eerste editie) werd Joost […]
...
lees meer
Today, Aviva, Index Initiative and the United Nations Foundation announce the launch of the World Benchmarking Alliance (WBA), with the aim of helping businesses do more to achieve the Sustainable Development Goals (SDGs). The WBA, launched in New York today on the eve of the General Debate of the 73rd session of the United Nations […]
...
lees meer
Drawing on the UN Agenda for Sustainable Development and on its own Vision 2030, the leading global business association for open and sustainable trade – amfori, launched an ambitious programme to empower women in global supply chains. Women’s Empowerment Programme embodies three specific projects in amfori’s three biggest sourcing countries – China, India and Bangladesh. […]
...
lees meer
Without urgent action, global waste will increase by 70 percent on current levels by 2050, according to the World Bank’s new What a Waste 2.0: A Global Snapshot of Solid Waste Management to 2050 report. Driven by rapid urbanization and growing populations, global annual waste generation is expected to jump to 3.4 billion tonnes over the next […]
...
lees meer
De ondernemers achter Kromkommer en Kipster zijn door University Fund Wageningen bekroond tot winnaars van de derde Mansholt Business Award for Sustainable Entrepreneurship (M-BASE) 2018. Beide bedrijven worden geprezen om hun duurzame aanpak van voedselproductie en hun heldere boodschap als maatschappelijk verantwoorde onderneming. De prijs werd uitgereikt tijdens de Mansholtlezing van Wageningen University & Research […]
...
lees meer
Op Prinsjesdag presenteerde het kabinet-Rutte III voor het eerst een eigen begroting. De economie groeit, de koopkracht stijgt, de werkloosheid en staatsschuld dalen. MVO Nederland is blij met de heldere, fundamentele keuzes, maar mist financiële slagkracht en overtuigende inzet voor een duurzame economie. Minister Hoekstra van Financiën zet met de Miljoenennota in op circulaire economie, […]
...
lees meer
Terwijl 50% van de Nederlandse consumenten zich bewust is van de impact die alledaagse producten hebben op het klimaat, is bij slechts een heel klein deel van de Nederlanders de klimaatimpact van een product een doorslaggevende factor bij hun aankopen in de supermarkt. Een groot deel van de consumenten heeft wel een duurzame intentie, maar […]
...
lees meer
In de Nederlandse supermarkten draagt in totaal 70% van de visproducten het MSC- of ASC-keurmerk voor duurzaam gevangen of verantwoord gekweekte vis. De Nederlandse supermarkten laten met deze cijfers zien dat ze de toekomst van onze oceanen, meren en rivieren serieus nemen. Wel zijn er grote verschillen tussen productsegmenten. Zo is het aandeel duurzaam gecertificeerde […]
...
lees meer
Geanne van Arkel (Head of Sustainable Development bij Interface), Jaap Petraeus (Manager Corporate Sustainability bij FrieslandCampina) en Marlijn Simons-Somhorst (Manager Corporate Responsibility & Relations bij Lidl Nederland) zijn genomineerd voor de titel ‘MVO-manager van het jaar 2018’. Een deskundige jury heeft hen geselecteerd uit een shortlist met 10 kandidaten die de meeste stemmen kregen bij […]
...
lees meer
Palmolieproducenten hebben sinds 2015 voor meer dan 260.000 voetbalvelden aan regenwoud in Indonesië verwoest. Dat blijkt uit onderzoek van Greenpeace International. Grote merken zoals Unilever, Nestlé, Mondelēz, PepsiCo en Colgate-Palmolive gebruiken deze palmolie voor hun koekjes, margarine en tandpasta. Deze multinationals worden in het rapport gelinkt aan de kap van regenwoud, terwijl ze beloofd hebben ontbossing voor […]
...
lees meer
Het gaat goed met de Nederlandse economie. De groei zet voor het vierde jaar op rij onafgebroken door en de werkeloosheid is gedaald tot het laagste niveau sinds 2001. Maar economische groei is niet vanzelfsprekend, ons land staat voor een aantal grote uitdagingen. Zo kunnen de Brexit en toenemend wereldwijd protectionisme grote gevolgen hebben voor […]
...
lees meer