Minister Bruno Bruins voor Medische Zorg en Sport heeft gisteren de Green Deal ‘Duurzame zorg voor een gezonde toekomst’ getekend. Hiermee maken 132 partijen uit de zorg, overheid en bedrijfsleven afspraken om de zorg in Nederland duurzamer te maken. Inzet is het terugdringen van CO2-uitstoot, zuiniger gebruik van grondstoffen, minder medicijnresten in het water en […]
...
lees meer
Verstegen Spices & Sauces B.V. heeft de lead in het SpiceUp consortium dat bestaat uit acht Nederlandse en Indonesische partners. Het SpiceUp-project stelt (geo)informatie beschikbaar ter ondersteuning van 100.000 peperboeren in Indonesië. Deze informatie wordt gebruikt om de kwaliteit en kwantiteit van de peperproductie te verbeteren. Deze verbetering draagt uiteindelijk bij aan een leefbaar inkomen, […]
...
lees meer
MYOMY do Goods heeft de eerste prijs van The Green Fashion Talent Award in de wacht gesleept. Deze award is onderdeel van de Dutch Sustainable Fashion Week. Initiatiefneemster Cécile Scheele reikte de prijs, een sponsorcheque voor een business consultancy traject ter waarde van 5.000 euro, aan de winnaar uit. Deze nieuwe awardshow biedt een podium […]
...
lees meer
Vandaag kondigt Coolblue aan het grootste zonnedak van Nederland te gaan bouwen op haar megamagazijn in Tilburg. Dit zonnedak levert niet alleen genoeg energie voor het magazijn, maar ook voor de winkels, het hoofdkantoor en zelfs de fietsen van CoolblueFietst. Het bouwen van een zonnedak is een knettergoed idee, volgens Beginbaas Pieter Zwart. “Hiermee is […]
...
lees meer
Het kabinet trekt in 2019 22,5 miljoen euro extra uit voor duurzame en circulaire initiatieven. Het doel is om in 2050 van Nederland een economie zonder afval te maken: een circulaire economie. Dat maakte staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) vandaag op de Dag van de Duurzaamheid bekend. Het geld komt uit de envelop van 300 miljoen […]
...
lees meer
In zijn nieuwe boek Business & The Sustainable Development Goals: A Framework for Effective Corporate Involvement deelt Rob van Tulder, hoogleraar International Business-Society Management aan Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), zeven principes om organisaties te leren hoe de doelen voor duurzame ontwikkeling van de VN kunnen worden gebruikt. Het raamwerk is een krachtig hulpmiddel bij het maken van […]
...
lees meer
Tijdens een ‘glamerous’ awards ceremonie werden gisteravond de winnaars bekend gemaakt van de internationaal bekende ‘Ethical Corporation Responsible Business Awards’. Drie Nederlandse bedrijven werden daarbij als winnaar uitgeroepen: ABN AMRO (‘best integrated report”), DSM (‘Responsible Business of the Year”) en Unilever (‘Human Rights’ en ook ‘Supply Chain Management’). ABN AMRO werd de winnaar in de […]
...
lees meer
Eind 2017 heeft de Efteling haar medewerkers letterlijk in een nieuw jasje gestoken. Om verspilling tegen te gaan is voor de oude bedrijfskleding gezocht naar een duurzame manier om het materiaal te recyclen. In samenwerking met het sociale naaiatelier van i-did uit Utrecht werd de kleding op een duurzame wijze verwerkt tot tassen. Deze tassen […]
...
lees meer
Op 8 November zal op het Nationaal Sustainability Congres het eerste SDG LGBTI Manifest worden overhandigd aan de SDG Coördinator van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Waarom? LGBTI rechten zijn niet expliciet opgenomen in de SDGs. Een gemiste kans wat ons betreft! Met dit manifest onderstrepen bedrijven gezamenlijk het belang van LGBTI inclusie op de werkvloer. We vragen organisaties […]
...
lees meer
Voor bijna driekwart van de Nederlandse gasten van Center Parcs geldt dat duurzaamheid een grote rol speelt bij hun keuze voor een vakantiebestemming. Dat is een sterke stijging in vergelijking met tien jaar geleden. Toen koos 40 procent voor een vakantiebestemming waar duurzame voorzieningen aanwezig waren. Dat blijkt uit onderzoek van Center Parcs dat zij […]
...
lees meer
Het jonge Nederlandse mannenmodemerk SKOT geeft zich helemaal bloot. Op 10 oktober, de dag van de duurzaamheid, start het merk met het tonen van de volledige prijsopbouw van de overhemden die worden verkocht. Volgens SKOT is meer transparantie over de herkomst van kleding de eerste stap naar meer duurzaamheid in de vervuilende mode-industrie. Met de openheid over […]
...
lees meer
De bereidheid van consumenten extra te betalen voor duurzame producten stijgt voor het tweede achtereenvolgend jaar: 36% van de Nederlandse consumenten is daartoe bereid. Tegelijkertijd stijgt ook de scepsis: 43% wantrouwt claims over duurzaamheid of maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat blijkt uit Dossier Duurzaam 2018, het jaarlijkse marktonderzoek van b-open en GfK. Helft Nederlanders let op […]
...
lees meer