UNICEF en LIXIL introduceren “Make a splash” project om sanitaire voorzieningen voor kinderen over de hele wereld toegankelijk te maken

UNICEF, ’s werelds grootste organisatie die streeft naar wereldwijde kinderwelzijn, en het Japanse LIXIL, expert op het gebied van sanitaire producten en moederbedrijf van onder andere GROHE, starten een samenwerking om veilige en schone toiletten toegankelijk te maken voor kinderen. De samenwerking, genaamd ’Make a splash! Toiletten voor iedereen’, bundelt de kracht van twee organisaties om […] ... lees meer

Een van de hoogste MVO prestatieladder niveaus behaald door Moonen Packaging

Als resultaat van jarenlange investeringen in verduurzaming van de organisatie is Moonen Packaging Europees koploper als het gaat om certificeringen in de verpakkingsbranche. Het op een na hoogst haalbare duurzaamheidscertificaat van Moonen is de MVO Prestatieladder niveau 4. Onlangs werd Moonen door een onafhankelijke instantie met succes ge-audit en daarmee opnieuw gecertificeerd, onder andere voor […] ... lees meer

Ondernemer Maurits Groen geselecteerd als ‘Top Conscious Business Leader 2018’

Ondernemer Maurits Groen (o.a. WakaWaka en Kipster) is als een van de 21 personen opgenomen op de ‘TOP CONSCIOUS BUSINESS LEADERS 2018′ lijst van Conscious Company Media als ‘Global Impact Enterpreneur’. Bijna 100 ondernemers werden genomineerd, met een uiteindelijke selectie van slechts 21 ‘rolmodellen’ op basis van de diepte van hun persoonlijk transformatiewerk als leiders, […] ... lees meer

Global Sustainable Enterprise System launched

Does your organization really want to make an impact? Then take part in the Global Sustainable Enterprise System (GSES®). The GSES® system covers all facets of sustainable entrepreneurship, is suitable for all sectors and is based on the best internationally accepted standards. Use your certificates your organisation already achieved as exemptions to determine your baseline […] ... lees meer

Waste2Wear maakt samen met bekende modemerken kleding van 2 miljoen plastic flessen

Het bedrijf Waste2Wear, dat textiel maakt van gerecyclede PET-flessen, lanceert samen met zes grote modemerken – waaronder Wehkamp, Claudia Sträter en Oilily – herfst/wintercollecties van 100% gerecycled materiaal. In totaal zijn ruim 2.000.000 plastic flessen gerecycled tot uiteenlopende textielproducten: van jassen en jurken tot bekleding van kinderwagens. De collecties zijn vanaf half augustus verkrijgbaar in Nederland […] ... lees meer

Nederland treedt toe tot wereldwijde circulaire kopgroep

Om de plannen en ideeën over een economie zonder afval met de wereld te kunnen delen en om te leren van wat andere overheden en bedrijven al weten en kunnen, is Nederland toegetreden tot het Platform for Accelerating the Circular Economy (PACE). Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) ondertekende de benodigde papieren voor toetreding […] ... lees meer

VGZ als eerste zorgverzekeraar gecertificeerd voor de CO2-Prestatieladder

Coöperatie VGZ heeft zich onlangs gecertificeerd op de CO2-Prestatieladder voor niveau 3. Frank van der Leest van VGZ heeft woensdag het CO2-bewust certificaat in ontvangst genomen. In het afgelopen jaar heeft de zorgverzekeraar 2% CO2 gereduceerd. Coöperatie VGZ streeft naar een duurzame ontwikkeling en vindt klimaatbewust ondernemen een belangrijk onderdeel van haar beleid. Daarom zijn de […] ... lees meer

Tientallen bedrijven ondersteunen World Cleanup Day

Tientallen grote Nederlandse bedrijven en organisaties ondersteunen World Cleanup Day, die dit jaar op zaterdag 15 september voor het eerst wereldwijd – en ook in Nederland – wordt gehouden. Met miljoenen deelnemende vrijwilligers in meer dan 150 landen tegelijk wordt het de grootste cleanup ooit. In Nederland is Plastic Soup Foundation (PSF) zogeheten country leader van deze unieke World Cleanup Day. Voor de […] ... lees meer

Ruim helft Nederlandse bedrijven actief met verduurzaming, maar kennis en tijd schieten vaak tekort

Ruim de helft van de Nederlandse bedrijven is actief met verduurzaming, maar kennis en tijd schieten vaak tekort. Dit blijkt uit een onderzoek dat GFK in opdracht van ABN AMRO Commercial Banking heeft verricht onder 349 Nederlandse bedrijven. ABN AMRO ondersteunt de overgang naar een duurzamere economie en wil daarom meer inzicht in hoe het Nederlandse […] ... lees meer

Earth Overshoot Day: Vergeet koolstofbudgetten, we hebben een budget voor de aarde nodig

Mensen hebben in 2018 in een recordsnelheid regenwouden gekapt, koolstof uitgestoten en zoetwaterreserves – onze huidige jaarlijkse milieu-impact zou een onvoorstelbare 1.7 planeten aarde vereisen om ons te ondersteunen. Volgens Global Footprint Network is 1 augustus de vroegste Earth Overshoot Day ooit, wat de datum is waarop mensen reeds meer van de natuur hebben gebruikt […] ... lees meer

HEMA producten steeds duurzamer

HEMA publiceert haar duurzaamheidsverslag met daarin grote stappen op het gebied van duurzamer katoen, het bestrijden van voedselverspilling en als eerste retailer het aanbieden van Beter Leven producten in vier verschillende kanalen: restaurants, take away, vers gesneden en voorverpakte vleeswaren. Tegelijkertijd zal HEMA meerdere keren per jaar rapporteren over de voortgang van de duurzaamheidsdoelstellingen op www.hema.nl/duurzaamheid. […] ... lees meer