Als één van de eerste webshops in Nederland met de duurzaamheidscertificering van Thuiswinkel.org en met initiatieven zoals het verminderen van retouren, milieuvriendelijke verpakkingen en het creëren van bewustwording bij de consument, toont Livera aan dat het mogelijk is om bodyfashion en verantwoordelijkheid te combineren. Mooie woorden, maar vooral mooie daden voor Livera ziet duurzaamheid er […]
...
lees meer
MVO Nederland, het grootste duurzame-bedrijvennetwerk van Nederland, introduceert de NEx-check. Bedrijven doen deze laagdrempelige online test om erachter te komen hoe duurzaam hun bedrijf is. De test behandelt 21 vragen op 7 thema’s, waaronder groene energie, biodiversiteit en circulaire economie. Deze thema’s komen uit de Nieuwe Economie Index (NEx), het onderzoek dat MVO Nederland jaarlijks […]
...
lees meer
RSM, een toonaangevende aanbieder van professionele diensten aan middelgrote bedrijven, heeft vastgesteld dat Nederland behoort tot slechts een derde van de EU-landen die de basisdoelstellingen voor groene automobiliteit zal overtreffen. De bevindingen kwamen naar voren in het nieuwste Europese rapport van RSM Nederland, “State of Play: Sustainable automobility in Europe”, dat de overgang van de […]
...
lees meer
Op 18 juni publiceerde T&E een rapport over het gebruik en de import van oud frituurvet door Europese landen. Daaruit blijkt dat er een enorm hoge vraag is, maar er grote zorgen zijn over de duurzaamheid ervan, het risico op fraude is hoog. Nederland is Europa’s grootste doorvoerhaven van gebruikt frituurvet. Ernstige twijfels over herkomst […]
...
lees meer
Vandaag kondigen we met trots de lancering aan van SuperSmartJuice®, een innovatieve thuisbatterij speciaal ontworpen voor de Nederlandse markt. SuperSmartJuice® biedt een oplossing voor de groeiende uitdagingen waarmee eigenaren van zonnepanelen worden geconfronteerd, zoals de toenemende terugleverkosten en de afschaffing van de salderingsregeling in 2027. Met deze slimme batterij heb je volledige controle over jouw […]
...
lees meer
Op 18 juni lanceerde Foodvalley het Upcycled4Food Initiatief tijdens de internationale “Towards Halving Food waste in Europe” conferentie. Samen met een groep koplopers uit de gehele waardeketen in de agrifood sector is de ambitie uitgesproken om geupcyclede voedselproducten en -ingrediënten het ‘nieuwe normaal’ te gaan maken voor producenten, supermarkten en food service partijen in hun […]
...
lees meer
De bewuste ondernemer anno 2024 onderneemt niet alleen duurzaam, maar zorgt ook voor een gezonde lichaam en geest. Wat je op je bord hebt tijdens de lunchpauze kan hierin een groot verschil maken. Hoewel het hele spectrum aan gezonde voedingsstoffen belangrijk is voor je concentratie en geheugen, springen er een paar vitamines en mineralen bovenuit. […]
...
lees meer
GCP, IDH en Solidaridad, hebben een reeks onderzoeken laten uitvoeren om gedetailleerd inzicht te verkrijgen over de waardeverdeling in de koffieketen. Het onderzoek door bureau BASIC gebruikt openbare gegevens van de Duitse koffiemarkt om schattingen te maken van de verdeling van waarde, kosten, belastingen en netto winstmarges en boeren inkomens in de koffieproductieketen. Deze uitkomsten […]
...
lees meer
De nieuwe op maat gemaakte tapijt- en vloerkledencollectie van Tarkett omvat zachte en robuuste vloerstukken in 13 neutrale kleuren, variërend van lichte aardetinten tot diepe steennuances. De Lush collectie combineert stijlvol design met duurzaamheid en brengt de natuur in huis, passend bij elke woonstijl. In balans met de natuur Het Lush vloerkleed wordt op maat […]
...
lees meer
Heijmans lanceert het eerste afval dashboard in de bouwsector; de Afvalmonitor. Hiermee rapporteert en monitort het beursgenoteerde bouwbedrijf afvalstromen, scheidingspercentage en de CO₂-uitstoot die daarbij hoort, tot op projectniveau. Dit zorgt ervoor dat Heijmans kan sturen op strategisch, tactisch en operationeel niveau. De data van onder andere waste-to-productbedrijf Renewi maakt dit mogelijk. De Afvalmonitor draagt […]
...
lees meer
Signify, de wereldleider in verlichting, kondigt aan dat het zijn klimaatactie uitbreidt met ambitieuze nieuwe Net Zero-emissiereductiedoelstellingen. Signify heeft een netto nul doelstelling voor 2040 geïntroduceerd met een toezegging om de absolute uitstoot van broeikasgassen (BKG) in scope 1 (eigen activiteiten), 2 (afname energie van derden), en 3 (een activiteit door andere partijen in de […]
...
lees meer
Kentucky Fried Chicken (KFC) heeft een belangrijke mijlpaal bereikt op het gebied van duurzaamheid. De reeds geopende KFC-restaurants in Almelo en Steenwijk zijn namelijk bekroond met een A+++++ certificering. Dit betekent dat het KFC-filiaal in Almelo en het restaurant in Steenwijk nu officieel erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er […]
...
lees meer