Een bedrijf is geen goed doel. Maar veel bedrijven willen werken aan een betere wereld. Soms alleen, vaak ook samen met maatschappelijke organisaties. Die samenwerking gaat de ene keer beter dan de andere keer. Mensen komen regelmatig dezelfde obstakels en valkuilen tegen. Een gebrek aan gedeelde ambitie. Hardnekkige vooroordelen. Een bestuurdersfeestje waar de werkvloer geen weet van heeft, of geen zin in heeft. Het nieuwe boek ‘Een bedrijf is geen goed doel’ van Wilma Roozenboom bundelt de belangrijkste inzichten over samenwerking tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties en geeft veel praktische tips. Het schrijft niet voor hoe het moet. Er is geen model of recept dat leidt tot perfect partnerschap en samenwerken leer je niet uit een boekje. Maar je kunt wel leren van studies en andermans ervaringen. Dat is wat dit boek beoogt.
Het boek wordt gelanceerd tijdens het Nieuwjaarsevent ‘Samen toekomst creëren’ van MVO Nederland op donderdag 21 januari 2016. Daar verzorgt de auteur ook een Masterclass. In deze sessie van 45 minuten presenteert Wilma Roozenboom een aantal tips uit haar boek aan de hand van een aansprekend voorbeeld van samenwerking tussen een bedrijf en een maatschappelijke organisatie: TUI en Plan Nederland werken samen aan het voorkomen van seksuele uitbuiting van jongeren in het noordoosten van Brazilië.