Sander Haas, namens ‘1.000.000 druppels’: ‘Het initiatief 1.000.000 druppels zet zich in om een miljoen Nederlanders duurzamer te maken. Dat kunnen we pas goed doen als we weten waar de gemiddelde Nederlander nu staat. Als we weten wat houding, kennis en gedrag zijn, kunnen we de acties van 1.000.000 druppels hierop afstemmen. De uitkomsten van het onderzoek van vorig jaar waren een nulmeting. Met de onderzoeksresultaten van dit jaar kunnen we zien of de opinie rondom duurzaamheid beweegt. We roepen daarom iedereen op om het onderzoek op www.nationaalduurzaamheidsonderzoek.nl in te vullen. Dit duurt ongeveer 8 minuten.’

Over 1.000.000 druppels
1.000.000 druppels heeft tot doel om een miljoen mensen bewuster te maken van hun eigen rol in duurzaamheid. Het project laat zien dat kleine duurzame acties die mensen thuis doen een groot verschil kunnen maken als maar voldoende mensen meedoen. Via een wekelijkse duurzame tip, de Druppel van de Week, worden deelnemers gestimuleerd om stil te staan bij duurzaamheid.

Inmiddels bereikt 1.000.000 druppels bijna 400.000 mensen. Iedereen kan zich via www.eenmiljoendruppels.nl gratis aanmelden om de wekelijkse duurzame tip te ontvangen. Ook zijn al meer dan 480 organisaties aangesloten bij 1.000.000 druppels. Deelnemende organisaties sturen de Druppel van de Week door naar hun medewerkers. Zij maken zo hun organisatie duurzaam van binnenuit. Tevens kunnen zij via de website van het project, de weblog, Facebook en Twitter hun eigen duurzame acties wereldkundig maken. Organisaties kunnen zich via de site gratis aanmelden.