Snoepproducent Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. Dat geldt voor alle 27 smaakvarianten. Daarmee bespaart het merk 60.000 kg plastic per jaar. Napoleon wil hiermee bijdragen aan de wereldwijde plastic reductie en een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval.
“We zijn erg blij met deze stap. We weten dat Napoleon ook een ideaal snoepje voor onderweg is, waardoor de kleine wikkels nog wel eens op de straat belanden. Daar moesten we iets mee doen. De waspapieren wikkel vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom, dat is dus een groot verschil met de oude plastic wikkels”, aldus Jamila Knoope van Napoleon.
Eigen wikkelkleur, zelfde smaken
Ondanks de wijziging in look & feel blijven de Napoleon smaken hetzelfde. De 27 verschillende kogelsmaken krijgen allemaal een eigen herkenbare wikkelkleur. De FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij. De snoepproducent benadrukt via de verpakking en communicatie dat de wikkel thuishoort in de afvalbak.
* Geldt voor de totale Nederlands en Belgische markt.