Vandaag,op Earth Day, introduceert MUD Jeans ’s werelds eerste circulaire jeans met TENCEL™. Deze mijlpaal is niet alleen een ode aan stijl en comfort, maar ook aan onze diepe verbintenis met onze geliefde planeet. Net als Earth Day roept deze baanbrekende denimcollectie op tot een wereld zonder afval.

De premium jeans is met zorg vervaardigd en combineert premium gerecyclede pe-loved denim, biologisch katoen en TENCEL™ Lyocell – vezels afkomstig van houtmateriaal, een natuurlijke grondstof. De collectie is het resultaat van een innovatieve samenwerking tussen MUD Jeans en TENCEL™ en is een belangrijke stap naar een afvalvrije aarde. De capsulecollectie bestaat uit 20 modellen voor mannen en vrouwen, met TENCEL™ Lyocell gemaakt van houtvezels, een natuurlijke en hernieuwbare grondstof zorgvuldig gewonnen uit verantwoord beheerde bossen. Het hout uit de natuur wordt opzettelijk in evenwicht gebracht met de groeisnelheden van de bossen, om de voortdurende beschikbaarheid van deze waardevolle grondstof te garanderen. Dit zorgt voor ongeëvenaarde zachtheid en comfort, terwijl het moeder aarde respecteert.

 ‘Easy on You, Easy on the Planet’ Campagne

Geïnspireerd door de natuurlijke zachtheid van TENCEL™ vezels, introduceert MUD Jeans de campagne ‘Easy on You, Easy on the Planet’, die de essentie van de collectie belichaamt. Deze campagne is een ode aan degenen die zowel zachtheid als de aarde koesteren, en pleit voor een levensstijl die comfort en stijl combineert met de bescherming van onze aarde.

Jolanda Brink, CEO van MUD Jeans, legt uit: ‘Onze samenwerking als premium slow fashion merk met Lenzing gaat verder dan mode. Wij hebben hetzelfde doel voor ogen en samen creëren we producten die niet alleen consumenten graag willen, maar die ook onze aarde beschermen.’

Tuncay Kılıçkan, Head of Global Business Development voor Denim bij Lenzing AG, vult aan: ‘Samen met MUD Jeans ondernemen we een reis naar een circulaire mode-industrie met onze duurzame samenwerking, waarbij het tijdloze denimvakmanschap van MUD Jeans en TENCEL™’s toewijding aan circulariteit naadloos verweven worden, hierdoor herdefiniëren we stap voor stap de toekomst van mode.’

 Pop-up Experience

Om deze mijlpaal te vieren, nodigt MUD Jeans iedereen uit om de ongeëvenaarde zachtheid en perfecte pasvorm zelf te ervaren in hun flagship store in De Groene Afslag, Laren, die vanaf 1 mei tijdelijk omgedoopt wordt tot een TENCEL™ pop-up experience. De capsulecollectie is ook verkrijgbaar in geselecteerde kledingwinkels in heel Europa en online op mudjeans.eu.