Circulariteit, flexibele supply chains en product- en voedselveiligheid. Maatschappelijke thema’s waar we in 2023 meer dan ooit mee te maken krijgen. En dat gaat gepaard met een enorme data-explosie.
In het kanaliseren van al die data is een belangrijke rol weggelegd voor GS1. Met onze unieke identificatiecodes en het delen van eenduidige product- en locatiedata laten we de reis van het product zien. Van grondstof tot eindgebruiker. Samen met onze partners bepalen we welke data we vastleggen en delen.
Snel verduurzamen is een feit met de nieuwe Europese regelgeving dat eraan komt. Zo is in 2024 de ESG score (Environmental, Social en Governance) verplicht voor grote bedrijven en staat het digitale productpaspoort op de planning. Uiteindelijk moeten alle producten in Europa dit paspoort hebben. Daar zijn we binnen GS1 wereldwijd met 116 landen druk mee.
Onze wens voor 2023: Sluit je aan bij GS1 zodat we samen de verduurzaming versnellen!
Mirjam Karmiggelt, CEO GS1 Nederland