Michel van Lindert van het IvDM: “Het magazine heeft als doel te laten zien dat duurzaam ondernemen loont op talloze fronten en anno 2011 het ‘geitenwollensokkenimago’ volledig van zich af heeft weten te schudden. Een magazine dus waarin diverse koplopers uit de mobiliteitsbranche op een boeiende manier vertellen over wat duurzaam ondernemen hen allemaal heeft opgeleverd. Dat is interessante kost voor ondernemers die hier ook mee aan de slag willen of op ideëen willen worden gebracht”.
Alhoewel duurzaam ondernemen nog te vaak geassocieerd wordt met hoge investeringen waarvan de opbrengst onbekend is, is het tegendeel vaak waar. Michel van Lindert: “Een transportbedrijf dat dankzij een simpele en goedkope monitor tienduizenden euro’s aan brandstof en daarmee aan CO2, onderhoud en schade bespaart, is zo’n voorbeeld. Dit magazine lees je in een weekend in een adem uit en maandag kun je zelf aan de slag, zo simpel kan het soms echt zijn. Veel leesplezier!”.