Hivos, True Price en Ufadhili Trust lanceren op 6 juni de nieuwe website CSR Africa (www.csrafrica.com). Telers en andere ondernemers uit de bloemen- en plantensector kunnen de website gebruiken om hun MVO-prestaties te meten, te vergelijken en te verbeteren. De website wordt gepresenteerd tijdens de IFTEX, de jaarlijks terugkerende bloemenbeurs in Nairobi, Kenia.
Voordelen
“We willen telers voorzien van een platform van waaruit ze hun MVO-prestaties kunnen managen,” aldus Kristina Ullrich, die voor Hivos werkt als lobby-medewerker private sector. “Er is bij de consument een groeiende vraag naar producten die niet alleen rekening houden met milieueisen, maar ook zijn gemaakt onder goede arbeidsomstandigheden. Telers weten vaak niet precies hoe ze scoren op sociaal vlak, en hoe ze hun bedrijfsvoering kunnen verbeteren op dit gebied zonder te grote concessies te hoeven doen.” “Deze website geeft telers een handvat om hun sociale impact te kwantificeren en kan tegelijkertijd worden gebruikt om te zien hoe ze presteren ten opzichte van de markt.”