Flexibele werkplekken wereldwijd

The Hub kan veel betekenen voor ondernemers met maatschappelijk verantwoorde producten of diensten. Het is een netwerk met een groot internationaal bereik dat zorgt voor huisvesting, ondersteuning en advies van veelal beginnende entrepreneurs. Ondernemers die zich willen aansluiten bij The Hub kopen een lidmaatschap voor bijvoorbeeld één dag, een aantal uur in de week of fulltime per maand. Dat houdt in dat zij voor de uren dat hun lidmaatschap geldt, gebruik kunnen maken van het pand aan de Heemraadssingel en de faciliteiten daar, denk aan printers en internetverbinding. “Maar bovenal het contact met andere ondernemers maakt The Hub uniek; ideeën worden onderling kritisch bekeken, aangevuld en versterkt”, aldus Moraan. The Hub is innovatief en origineel; de initiatiefnemers en deelnemers hebben een gezonde spirit en zijn bereid de handen uit de mouwen te steken om geld te verdienen. The Hub is internationaal al een gevestigd netwerk, met vestigingen in onder andere Londen, Mumbai, Johannesburg, Toronto en Berlijn, nu in Nederland het eerst in Rotterdam en binnenkort ook in Amsterdam. Met een lidmaatschap van The Hub Rotterdam kun je overigens ook terecht bij alle andere Hub-vestigingen wereldwijd, met recht flexibele werkplekken. Nu de aanwezigheid van The Hub in Rotterdam een feit is, kan het een heel andere dimensie geven aan het bedrijfsleven. Antonie Kamerling, ambassadeur van Doc20, vertelt: “The Hub verbindt gelijkgestemde ondernemers die hun droom waarmaken. Van hun producten en diensten worden ze niet alleen zélf beter, maar dragen ze ook bij aan een betere wereld door bijvoorbeeld milieuvriendelijk te fabriceren, arme bevolkingsgroepen te betrekken of op andere manieren duurzaam ondernemersschap te voeren. ‘The launch of a new future’ is dus een heel passend thema op deze avond!”

Veiling daverend succes

Om The Hub in Rotterdam gestalte te geven werd vanavond een veiling georganiseerd. De producten in de vooraf uitgereikte veilinggids spraken tot de verbeelding. Items als een daklozendekbedovertrek, VIP kaarten voor een dance-event dat in eerste instantie voor doven is bedoeld en kleding ontworpen door straatjeugd inspireerden de genodigden om te bieden. Al bij de eerste hamerslagen van de Christie’s veilingmeester bleek de betrokkenheid van de aanwezigen. “Wanneer er, zoals vanavond, originele, innovatieve producten geveild kunnen worden, waarvan de bieders dan óók nog weten uit wiens handen het komt, dan zie je de interesse om te kopen gedurende zo’n veiling stijgen. Dit is weer eens wat anders dan kunst en antiek onder de hamer”, aldus Anna Paulina Cramer.