Kruidvat introduceert komende week een gloednieuwe campagne: “Een stapje duurzamer, doe er je voordeel mee”. Bij verduurzamen denken we vaak aan grote aanpassingen, maar ook de kleine stapjes maken bij elkaar opgeteld een groot verschil. In deze nieuwe campagne legt Kruidvat de focus op producten die consumenten helpen hun huishouden stap voor stap verder te verduurzamen, van badkamer tot keuken en het toilet.
De campagne sluit aan bij de ambitie van Kruidvat om klanten niet alleen groot voordeel te bieden, maar hen ook een stapje te laten zetten in de richting van een duurzamere wereld. Het assortiment varieert van producten met biologische ingrediënten tot verpakkingen met gerecycled materiaal.
“We weten dat klanten wel een stapje duurzamer willen, maar vaak niet weten waar ze moeten beginnen of ze hebben er niet voldoende geld voor.” Met deze campagne laten we onze klanten zien dat het met Kruidvat eenvoudig én voordelig is om een stapje duurzamer te doen, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. “In de bijbehorende tv-commercial en social video’s laten Lies en haar kinderen zien dat ze ook met duurzaamheid bezig zijn. Op hun eigen slimme en grappige manier maken ze hun huishouden een stapje duurzamer,” vervolgt Brenda.
“In de eerste duurzaamheidscampagne zagen we hoe de kinderen van Lies hun moeder leerden om een stapje duurzamer te doen aan de hand van hun werkstuk over duurzaamheid. Onder het mom van recyclen speelt hetzelfde werkstuk opnieuw een rol in deze vervolgcampagne, en doet Lies hier heel slim haar voordeel mee,” zegt Wouter Voges, Creative Director bij DDB Amsterdam.
De nieuwe campagne is naast de tv-commercial en social video’s doorvertaald in POS in de winkels, huis-aan-huis folders en op kruidvat.nl/stapjeduurzamer wordt uitleg gegeven over de campagne en uitgelichte producten.