Klaske de Jonge werkte hiervoor als Vice President Corporate Affairs Europe bij Mars, waar ze in mei 2007 begon. Daarvoor werkte ze onder andere 8 jaar als directeur bij de Consumentenbond en 4 jaar als marketing manager bij TNT – TPG Post NV na een internationale carrière bij Numico in de VS en Groot-Brittannië. Voor en gedurende haar carrière heeft De Jonge verschillende universitaire opleidingen gevolgd, waaronder een doctoraal in Political Sciences in Leiden, een postdoc in Communicatie en Mediastrategie in Groningen en een postdoc bij de Anderson School of Management aan de University of California.
Klaske de Jonge, Directeur Corporate Affairs van Vodafone Nederland: “Wat mij enorm inspireert in deze functie is dat mobiele communicatie voor zoveel mensen van vitaal belang is. Dit moet dan ook de rode draad zijn in alles wat Vodafone doet. Communicatie speelt hierin een cruciale rol, niet alleen extern, maar zeker ook intern. Via het CSR programma kan Vodafone een belangrijke bijdrage leveren aan een duurzamere samenleving: we gaan hard werken om Vodafone de absolute nummer 1 te maken binnen de telecomsector op dit gebied.”
Jens Schulte-Bockum, CEO van Vodafone Nederland: “Ik ben heel gelukkig met de aanstelling van Klaske. Ze heeft een heel sterk profiel met uitgebreide ervaring op het gebied van communicatie en public affairs. Daarnaast is ze met haar ervaring bij de Consumentenbond een heel waardevolle aanvulling op ons directieteam. Tot slot ben ik blij dat een vrouw als meest geschikte kandidaat uit de bus kwam, wat bijdraagt aan een goede balans binnen ons team.”